رضوی مهر در گفت و گو با «بسیج»:
رضوی مهر گفت: آنچه باید دیپلماسی ایران بدان پایبند باشد عدم اعتماد عملی و واقعی به چنین سازمانها و نهادهایی است که داعی دفاع از حقوق بشر و مظلوم را دارند اما متاسفانه بدان پایبند نیستند.
کد خبر: ۸۷۱۷۶۵۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
حجات الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان سازمان انرژی اتمی مبنی بر درز اطلاعات ایران از سوی آژانس گفت: این عمل و رفتار آژانس ثابت کرد که این نهاد با وابستگی یک جانبه خارج از عرف و قوانین بین المللی تصمیم گیری می کند.
 
وی با بیان اینکه افشای اسناد هسته ای  ایران توسط آژانس خیانت به ملت ایران است و آژانس باید  پاسخگوی 70 میلیون ایرانی باشد، ادامه داد: خیانت آژانس از گذشته مشخص بود چرا که بارها سازمانهای بین المللی به دلیل وابستگی پولی به صهیونیسم و استکبار به نظام اسلامی و ایران خیانت نمودند.
 
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: آنچه باید دیپلماسی ایران بدان پایبند باشد عدم اعتماد عملی و واقعی به چنین سازمانها و نهادهایی است که داعی دفاع از حقوق بشر و مظلوم را دارند اما متاسفانه بدان پایبند نیستند.
 
رضوی مهر با اذعان به اینکه اگر دولتی  بخواهد با چنین دستگاه بین‌المللی تعامل کند تعامل سفیهانه است، ادامه داد: توزیع و فاش نمودن اسرار نظام خیانت بزرگ است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی با خوشبینی مفرط به غربی ها اینگونه اسناد را در اختیار آنها قرار می‌دهند، خاطر نشان کرد:  باید این مسئله از سوی مجامع حقوقی بین الملل مورد تعقیب قرار گیرد و  پرونده شکایت ایران از آژانس  مطرح شود و دیگر پرونده ها نیز در اختیار آژانس قرار نگیرد.
 
رضوی مهر تصریح کرد: ضروری است که این مسئله توسط دیپلماسی ایران تحلیل گردد و حقوقدانان بین‌المللی نیز درباره حق ایران اظهار نظر کنند و شخص ریس دولت در این خصوص موضع قاطعانه داشته باشد.
ارسال نظرات