استاد حوزه و اخلاق درجمع كاركنان تیپ 36 انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
ولایتمداری در حوزه زندگی امروز ما زیر مجموعه ولایت فقیه می باشد و بعضی عملكردهایی كه برای پیامبر وجود داشته است مسئله اطاعت‌پذیری بوده و باور مقام مافوق از اوجب واجبات است.
کد خبر: ۸۷۱۷۴۶۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاد حوزه و اخلاق در این گردهمایی گفت: ولایتمداری در حوزه زندگی امروز ما زیر مجموعه ولایت فقیه می باشد و بعضی عملكردهایی كه برای پیامبر وجود داشته است مسئله اطاعت‌پذیری بوده و باور مقام مافوق از اوجب واجبات است.

حجت الاسلام صیدی افزود: آیا اطاعت‌پذیری از حاكم اسلامی خطاكار واجب است یا خیر؟ از دیدگاه امامیه اطاعت‌پذیری از حاكم اسلامی خطاكار واجب نیست و كسی كه می‌خواهد ملعون خداوند قرار نگیرد نباید خطا كند اما از دیدگاه مكتب باوری برادران عزیز اهل سنت، اطاعت پذیری از حاكم اسلامی خطاكار هم مطلقاً واجب است .

وی اظهار داشت: فتوای مرجع تقلید ولی‌فقیه مقدم است بر فتوای مرجع تقلید خواص و از آنجایی كه مربوط می‌شود به حاكم فقیه شرعی اسلامی، مرجع تقلید ما می‌فرمایند كه فتوای ولی فقیه بر ما مقدم است.

حجت‌الاسلام صیدی در ادامه تصریح کرد: آنچه می‌توان به عنوان خلاصه بحث امروز در مدت زمان شخص بیان داشت اطاعت‌پذیری از حاكم اسلامی كه از شرایط حاكمیت اسلامی برخوردار است بر مردم واجب می‌داند اگرچه فتوای مراجع عالی‌قدر در باب مباحث فرق كند.

گفتنی است، گردهمایی با موضوع ولایتمداری ویژه پاسداران و نیروهای سرباز در محل نمازخانه تیپ 36 انصارالمهدی (عج) استان زنجان در منطقه مرزی شمالغرب سردشت برگزار شد .

ارسال نظرات