خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس با تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت نماز جمعه گفت: با توجه به فعال بودن ۷۵ ستاد اقامه نماز جمعه شیعیان در استان فارس تنها در ۸ شهر، مصلای نماز جمعه مناسب وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۱۷۴۲۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان  در آستانه هفته بزرگداشت نماز جمعه، در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های این هفته اظهار داشت: برگزاری جلسه شورای اداری در شهرستان‌ها با موضوع تقویت نماز جمعه، پخش مستقیم نماز جمعه شیراز از سیمی مرکز فارس، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، فضاسازی محیطی با همراهی رسانه‌ها و فعالان فضاهای مجازی، برگزاری نشست‌های خبری، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از برنامه‌های مهم این هفته است.

وی افزود: همچنین در هفته بزرگداشت نماز جمعه از خانواده معظم شهدا، جوانان و پیشکسوتان نماز جمعه و دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را با نهاد نماز جمعه دارند تجلیل می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس به آخرین وضعیت مصلاهای نمازجمعه در این استان اشاره و تصریح کرد: در شهرهای فسا، خاوران، جهرم، زرین‌دشت، کوار، کازرون، ارسنجان و لامرد، مصلاهای نماز جمعه وجود دارد و در شهرهای مرودشت،‌ آباده، داراب، خرامه، سروستان، فیروزآباد، بیضاء، زاهد شهر، خشت، کمارج، قائمیه، اقلید، میمند و خفر نیز مصلاهایی با پیشرفت 5 تا 80 درصدی در حال ساخت است.

ملک‌مکان گفت: براساس کارشناسی‌های صورت گرفته برای تکمیل تمام مصلاهای نیمه‌تمام نماز جمعه در این استان، حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که  اعتبار کل این شورا برای سال 94 در کشور 25 میلیارد تومان بوده است.

ملک‌مکان همچنین به موضوع حقوق ائمه جمعه اشاره و تصریح کرد: ائمه جمعه پولی تحت عنوان حقوق دریافت نمی‌کنند، آنچه دریافت می‌کنند، مبلغ 200 تا 600 هزار تومان و تحت عنوان شهریه است، البته در بعضی رسانه‌ها به اشتباه به قول من اعلام شده بود حداکثر 300 هزار تومان که  اشتباه برداشت بوده است.

وی با بیان اینکه شهریه 600 هزارتومانی مربوط به ائمه جمعه شهرها و مناطق کمتر برخوردار است که البته در استان فارس هم وجود دارد افزود: مسئولان کشور بدانند که ائمه جمعه ساده‌ترین و محقرترین نوع زندگیرا دارند و زندگی آنان مانند مردم عادی است و به این موضوع نیز به ویژه در این روزهایی شاهد فیش‌های حقوقی نجومی  هستیم افتخار می‌کنند.

ملک‌مکان با تصریح اینکه شورای سیاست‌گذاری مطالب خطبه‌‌های نماز را به ائمه جمعه دیکته نمی‌کند، گفت: ائمه جمعه شخصا تصمیم می‌گیرند که در چه موردی مطالب خود را ایراد کنند و در مورد مسائل چه تحلیلی داشته باشند. اما خطبه دوم معمولا به بیان مطالب روز و ارائه تحلیل‌ها اختصاص دارد که ممکن است تشابهی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه حداقل مدرک ائمه جمعه، فوق‌لیسانس علوم حوزوی است، گفت: تمام ائمه جمعه در کشور صاحب‌نظر و اندیشه هستند و براساس خط مشی ترسیم شده از سویمقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام، در راستای تقویت نظام و ایجاد امید، مطالب را ارائه می‌دهند.

ملک‌مکان همچنین با اشاره اینکه نماز جمعه، مهمترین سنگر دینی و سیاسی جمهوری اسلامی است، گفت: استان فارس به لحاظ تعداد ستادهای نماز جمعه، با در نظر گرفتن ستادهای شیعه و سنی، بیشترین تعداد را در کشور دارد اما اگر تعداد ستادهای اهل تسنن را لحاظ نکنیم، در کشور دوم است.

رئیس شورای سیاسگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان اینکه شیراز، دومین شهر کشور بود که بعد از تهران، اقامه نماز جمعه را از سال 58 آغاز کرد، گفت: در مدت یک‌سال گذشته در سه نقطه استان فارس ستاد نماز جمعه راه‌اندازی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها