نخستین شماره مجله دنیای انجمن منتشر شد

خبرگزاری بسیج: نخستین شماره مجله دنیای انجمن به صاحب امتیازی ادره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران منتشر شد.
کد خبر: ۸۷۱۷۴۲۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ یکی از امتیازات منحصر به فرد مجله دنیای انجمن این است که تحریریه این نشریه برخلاف سایر نشریات که بصورت بسته و انحصاری عمل می کنند، هیات تحریریه این مجله شناور و فراگیر عمل کرده و از تجارب نخبگان، شایستگان و همکاران صاحب نظر در تمام شهرستان های استان استفاده می کند و با آنها ارتباط و تعامل دارد.

مدیر روابط عمومی و از اعضای هیات تحریریه این مجله، تصریح کرد: بر اساس بانک اطلاعاتی جامعه آماری همکاران بر اساس اولویت های مشخص شده در هر منطقه، از همکاران در رشته های مرتبط با حوزه خانواده، مشاوره روانشناسی،   مددکاری اجتماعی، فارغ التحصیلان صاحب نظر در رشته گرافیک، خبرنگاری و خبرنویسی و ... دعوت به همکاری شده است تا در این عرصه قلم بزنند.

محمد رضا شهریاری افزود: یکی از اولویت های این نشریه پیشگیری از معلولیت ها، بحث ژنتیک، آگاه سازی و فرهنگسازی و ... است که در این راستا با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل بالای سازمان های مردم نهاد به عنوان یکی از حلقه های مفقوده به تبیین جایگاه انجمن اولیاء و مربیان پرداخته می شود.          

  شهریاری اهداف انتشار این نشریه را، ارتقاء جایگاه انجمن اولیاء مدارس و برقراری ارتباط و تعامل با سازمان های مردم نهاد و معرفی ظرفیت های انجمن اولیاء و مربیان، ارتقاء فرهنگ و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده ها و تسهیل ارتباط خیرین با انجمن اولیاء و مربیان، تشریح حقوق و جایگاه انجمن های اولیاء و مربیان مدارس، تکالیف و ایفای نقش، تعامل با خیرین، اعلام کرد افزود: با اشاره به قانون ساماندهی مد و لباس و خرید لباس فرم دانش آموزان با استناد به سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش در این مورد نقش نظارتی دارد که خیلی از اولیاء دانش آموزان به حقوق خود آشنا نیستند در حالی که بحث خرید لباس بر عهده مدارس و ادارات نیست و در این نشریه تلاش شده است که اولیاء با حقوق خود آشنا شوند.

 وی اظهار امیدواری کرد که انتشار این مجله حرکتی اثرگذار برای اجرای طرحی نو باشد و به عنوان پل ارتباطی برای تعامل با خیرین، سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه به منظور حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و دانش آموزان بی بضاعت نقش مثبت و بارزی را ایفا نماید.

همچنین جلب مشارکت خیرین، سرویس های دانش آموزی، آموزش خانواده، توجه به موضوع شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی مخرب و تهدیدات در حوزه اینترنت که متوجه خانواده می شود در قالب آموزش و پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی استفاده از مدرسین آموزش خانواده، بحث مهارت های زندگی، پیشگیری از دیابت و چاقی، بهداشت خانواده، کمک های اولیه، کارگروه لباس فرم و سرویس های دانش آموزی، پیشگیری از معلولیت ها و اعتیاد، آموزش های زیست محیطی با توجه به خلائی که در این حوزه وجود دارد و ... را از برنامه های این مجموعه دانست و گفت: سیاست های دولت و آموزش و پرورش افزایش مشارکت ها و تبدیل حرف به عمل است و سعی کرده ایم در این مجله باب نقد را باز بگذاریم و تفکر نقاد و پرسشگر را ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران مدل یک ایران کوچک بوده و از همه اقوام و قومیت های مختلف در این مناطق حضور دارند، اظهار داشت: در گام بعدی تلاش می کنیم از اولیاء صاحب قلم در ارتقاء سطح مطالب و کیفیت نشریه استفاده کنیم تا مجال برای حضور شایستگان باز شود.

شهربانو پور آذران از اعضای هیات تحریریه مجله دنیای انجمن نیز اظهار داشت: قرار در هر شماره از این نشریه به مطالب مختلف در حوزه های آموزش خانواده، مشاوره خانواده، انتخابات، هفته پیوند، کارگروه عمران وخرید، مناسبت های فوق برنامه، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، روز معلم، روز دانش آموز، طرویس های دانش آموزی، جشنواره تجارب و نوآوریها و ایده های نو، کتابخوانی و ...

  

 

 

ارسال نظرات