خبرهای داغ:

ظرفیت پیاده‌روی اربعین برای توسعه گردشگری مذهبی استان فارس استفاده شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه ثبت نام برای سفر اربعین در مردادماه ذکر شده است، گفت: پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای توسعه گردشگری مذهبی استان فارس استفاده کرد.
کد خبر: ۸۷۱۷۴۱۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

موید محسن‌نژاد با اشاره به اینکه ثبت نام برای سفر اربعین از سوی حج و زیارت در مردادماه ذکر شده است اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای توسعه گردشگری مذهبی استان فارس استفاده کرد.

وی گفت: با هماهنگی بین دستگاهی می‌توان اقلامی نظیر بروشورها و پوسترهای چند زبانه تهیه کرد و از طریق کاروان‌های زیارتی در اختیار زائران سایر کشورها به ویژه کشورهای عربی قرار گیرد.

محسن‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته 60 هزار ویزا برای پیاده‌روی اربعین در استان فارس صادر شده بود که این امر ظرفیت خوبی برای معرفی شیراز به صورت شفاهی یا با کمک تبلیغات به زائران دیگر کشورها است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر استان‌های خراسان رضوی و قم بیشترین سهم را از گردشگری مذهبی کشور نصیب خود کردند، افزود: در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در استان فارس تعامل با استان‌های خراسان رضوی و قم یکی از موارد ضروری است.

محسن‌نژاد با اشاره به امکاناتی که در حرم رضوی و حضرت معصومه(س) برای زائران غیرایرانی به ویژه عرب زبان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با تعامل با این دو استان می‌توان شیراز به عنوان مامن برادر بزرگ امام رضا(ع) معرفی شود و اینگونه گردشگران را برای دیدن استان فارس ترغیب کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار ویزای فرودگاهی سه ماهه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب مسافرانی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران سفر می‌کنند ویزای فرودگاهی و زمان کافی برای سفر به چند استان را دارند باید از این فرصت برای توسعه گردشگری مذهبی در ایران استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها