آیت الله جوادی آملی در دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین:
قرآن از عترت و عترت از قرآن جداشدنی نیست،هر فضیلتی که برای قرآن ذکر شده، برای عترت هم ذکر شده است و هر فضیلتی که برای عترت ذکر شده، برای قرآن هم ذکر شده است.
کد خبر: ۸۷۱۷۳۵۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛از قزوین، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور در شهر دماوند با آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن و از مراجع تقلید شیعه دیدار کردند.


 دانشجویان در این دیدار با شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت اله جوادی آملی و حضور در کلاس درس اخلاق از رهنمودها و سخنان این عالم فرزانه بهره مند شدند.

آیت الله جوادی آملی نیز در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت عموی بزرگوار پیامبر و همچنین ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی رضوان اله تعالی علیه به حدیثی از امام هادی(ع) در مورد شناخت امام زمان در هر عصری که به نقل از حضرت عبدالعظیم حسنی پرداخت و  تاکید کرد: این حدیث که هرکس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است، یعنی انسان نه تنها باید امام زمان خود را در هر عصری بشناسد، بلکه باید ائمه های پیش از آن را نیز بشناسد.

وی افزود: این حدیث نورانی نشان می دهد که جاهلیت مرگ به جاهلیت حیات بستگی دارد، یعنی اگر حیات و زندگی انسان یک زندگی عقلانی باشد، مرگ او هم عقلانی است و اگر حیات و زندگی انسان یک حیات جاهلی باشد، مرگ او هم مرگ جاهلی خواهد بود. مرگ عصاره زندگی است، یعنی انسان در هنگام مرگ عصاره زندگی خود را می چشد و مرحوم کلینی (ره) می فرماید: هیچ لذتی برای مومن بالاتر از لذت مرگ نیست، چون در آن حال انسان ائمه علیه السلام را می بیند.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به قرآن و عترت، افزود: قرآن از عترت و عترت از قرآن جداشدنی نیست. هر فضیلتی که برای قرآن ذکر شده، برای عترت هم ذکر شده است و هر فضیلتی که برای عترت ذکر شده، برای قرآن هم ذکر شده است. بنابراین همانطور که وظیفه داریم عترت را بشناسیم ائمه و سخنان آنان را هم باید بشناسیم و موظفیم قرآن، احکام و آیات آن را هم بشناسیم.

مفسر برجسته قرآن کریم در پایان با تاکید به انجام کارهای خیر و حفظ آن، خاطرنشان کرد: خداوند سبحان می فرماید اول اینکه هر کار خیری که بنده من انجام می دهد، ما بهتر از آن را به عنوان پاداش برای شما در نظر می گیریم و دوم اینکه اگر کسی کار خیری انجام دادن ده برابر بها و پاداش میدهم و در بر خیاز موارد با توجه به مراتب عمل انجام شده،میزان پاداش هم کم و زیادتر میشود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات