حجت الاسلام کریمی درپایان گفت: امام خمینی (ره) همیشه در برابر دشمنان موضع می گرفت و از مستضعفان دفاع می کرد و همواره تاکید داشت بر همه وظیفه است که به مظلومان عالم کمک کنند ونصرت و یاری راباید از خداوند درخواست کنند.
کد خبر: ۸۷۱۷۲۹۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امروزصبح جلسه نور مبین با حضور حجت الاسلام کریمی وکارکنان ناحیه ثارالله یزد درسالن جلسات این ناحیه برگزارشد.

حجت الاسلام کریمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه ثارالله در این کلاس با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد:هشت گروه هستند که خودشان بدست خودشان خودرا ذلیل می کنند آن دسته عبارتند از انسانی که درجایی دعوت نشده ولی خودش خود رادعوت می کند، کسی که از آدم پست کسب فضیلت وقدرت می کند(اشاره به دولت کنونی تدبیر وامید که بادشمن دست می دهد وطلب یاری می کند) ؛ کسی که از دشمنش خیر می خواهد، کسیکه در کار دیگران تجسس وسرک می کشد و نشستن در جایی که جایش نیست.

درادامه بحث حجت لاسلام کریمی به موضوع آیات جهاد پرداخت وبا اشاره به آیه 75 سوره نساء درمورد جهاد ودفاع از کسانی که به آنها ظلم می شود توضیحاتی ارائه نمود.

وی افزود: جهاد در راه خدا دو هدف جامع دارد اول اینکه هدف از جهاد برای نشراصول واخلاق اسلامی وارزشهای آن است.

حجت الاسلام کریمی دومین هدف از جهاد را کمک به کسانیکه به آنها ظلم شده است برشمرد و افزود:به فرموده امام(ره) کمک به ملتهای مستضعف وملتهایی که پشت پرده سیاستهای استعماری واستکباری واستبدادی قرار داده شده است و نور اسلام به آنها نرسد، نور هدایت به آنها نرسد وجهاد برای این پرده ها وحجا بها می باشد.

وی درهمین موضوع با اشاره به موضع گیری های ضعف وزیر امور خارجه ایران در دفاع از مظلوم وواکنش نسبت به ظلم به مردم سوریه و کشتار مسلمانان نیجریه وکشمیر پاکستان و اقدام اخیر گروهک داعش در پی سر بریدن یک نوجوان 12ساله و اکتفا کردن به یک پیام در توئیتر به شدت انتقاد کرد.

وی در ادامه بیانات خود افزود: امام (ره) تا آخرین لحظه عمر و تا نفسهای آخر می گفت که آمریکا شیطان بزرگ است و اثرهایی مانند صحیفه نور را برای ما به جاگذاشت .

حجت الاسلام کریمی درپایان گفت: امام خمینی (ره) در برابر دشمنان چه آمریکا و چه صدام برایش فرقی نداشت وهمیشه درمقابل آنان موضع می گرفت و از مستضعفان دفاع می کرد و همواره تاکید داشت بر همه وظیفه است که به مظلومان عالم کمک کنند ونصرت و یاری راباید از خداوند درخواست کنند.

ارسال نظرات