وي‍ژه متربيان و سرگروه هاي صالحين پايگاه آسيه؛
كلاس آموزش امداد و نجات و كمك هاي اوليه وي‍ژه متربيان و سرگروه هاي صالحين پايگاه آسيه (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۷۲۶۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سرخه، طاهره چتری امدادگر سازمان هلال احمر شهرستان سرخه در كلاس آموزش امداد و نجات و كمك هاي اوليه كه وي‍ژه متربيان و سرگروه هاي صالحين پايگاه آسيه (س) سرخه برگزار شد، با اشاره به اهمیت امداد و کمک های اولیه، گفت: کمک های اولیه در هر حادثه ای که اتفاق می افتد قبل از این که اورژانس و نیروهای امدادی برسند بتوانیم کمک کنیم، خود امدادی بهترین و مهم ترین کمک است وقتی خود امدادی باشد بسیاری از صدمات را می توان کاهش داد.

وی با اشاره به کشور ژاپن که زلزله و طوفان خیز است اظهار داشت: در هر آمارتلفات سالیانه 63 نفر، در پرو 2900 نفر و در ایران این تعداد در حوادث غیر مترقبه به 20 هزا نفر می رسد.

اين امدادگر بیان دادشت: یک امدادگر باید دوره های کامل امدادگری را دیده باشد و مهارت کافی در این خصوص کسب کرده باشد تا بتواند در مواقع مورد نیاز با حفظ خونسردی که از خصوصیات مهم امدادگر واقعی است به کار خود ادامه دهد. یک امدادگر نباید هیچگاه در قبال کار خود هیچ چشمداشتی داشته باشد.

چتري با بیان اینکه یک امدادگر توانا باید سرعت داشته باشد اظهار کرد: یک امدادگر باید ابتکار عمل داشته باشد یعنی خلاق باشد و از هر وسیله ای که می تواند برای کمک به دیگران استفاده کند.

وي گفت: هر عضو آسیب دیده به غیر از سر را اگر 15 تا 20 سانتی متر از قلب بالاتر قرار گیرد درد آن ناحیه کاهش پیدا می کند. و در انجام مراحل امدادی بایستی به فرد آسیب دیده تسلی و آرامش داد تا بتوان از همکاری او جهت مداوا بهره برداری کرد.

اين امدادگر بیان کرد: استفاده از بتادین برای شستشوی زخم ها ممنوع شده است زیرا در اثر مواد بکار رفته در آن بهبود زخم و رفع عفونت به تعویق می افتد که بجای آن بایستی از سرم شستشو استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها