خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شال اظهار کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باعث تقویت و نفوذنا‌پذیر کردن بنیه دفاعی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۷۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی در اولین جلسه اخلاق هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویان قزوین با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: وقتی یک نفر را می بینیم که یک کار خطرناکی انجام می دهد فورا به او تذکر می دهیم که این کاری که انجام می دهد خطرناک است، ولی متاسفانه وقتی شاهد گناه دیگران هستیم به راحتی از کنار این مسائل می گذریم هیچ تذکری بابت این خطر داده نمی شود.

موسوی شالی دلایل عدم باور خطر گناه این چنین مطرح کرد و گفت: یکی از دلایل کمرنگ بودن نهی از منکر عدم باور خطرات گناه است.

وی یکی دیگر از دلایل کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکررا ضعف محبت افراد در جامعه دانست و اذعان کرد: آدم هایی که کم عاطفه هستند مشاهده گناه دیگران برای آنها اهمیت ندارد و برخی می گویند به ما چه، که دیگری گناه می کند یا نه!

امام جمعه موقت شال تصریح کرد: جامعه ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسئول دانسته و در مقابل ضعف ها و کاستی ها از خود عکس العمل نشان می دهد و برای آن چاره جویی می کند، جامعه ای زنده و پر تحرک خواهد بود.

موسوی شالی ضمن تاکید بر اینکه  امر به معروف و نهی از منکر باعث تقویت و نفوذنا‌پذیر کردن بنیه دفاعی جامعه می‌شود، یادآور شد: در جامعه ای که این فریضه الهی اجرا می شود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه دفاعی جامعه، افراد آن را نیز از گزند دشمن محفوظ و همواره عزیز و سربلند می دارد.
حجت‌الاسلام موسوی شالی در پایان  خاطرنشان کرد: بی توجهی به این مسئولیت اجتماعی، باعث رنگ باختن معنویات و چیرگی هواهای نفسانی در فرد و جامعه می شود
.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها