فاطمه آلیا در گفتگو با «بسیج»:

عده ای روشنفکر نما در حوزه فرهنگ به دولتمردان ما مشورت می دهند

نماینده سابق مجلس گفت: عده ای روشنفکر نما بسته به اینکه در کدام کشور اروپایی تحصیل کرده اند به فاصله دور و نزدیک به بعضی از دولتمردان و مسئولان اجرایی مشورت می دهند، خوب اینها نگاه فرهنگی متفاوت دارند بعضی وادادگی فرهنگی دارند.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۲۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
فاطمه آلیا نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار های مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگی گفت: متاسفانه مسئولان اقدام کوتاه مدت فرهنگی را در این می بینند که واژه هایی که رهبری به کار می برند را تکرار کنند.

وی افزود: اقدام بلند مدت هم که مشمول زمان و فراموشی می شود، ولی واقعا به نظر می آید که موضوعات فرهنگی و مسئله فرهنگ از موضوعات جدی و زیربنایی ما است، خیلی گفته شده که انقلاب ما فرهنگی است، اگر ما در سیاست لطمه بخوریم به خاطر خیلی از نگاه های فرهنگی است.

آلیا تصریح کرد: اگر در بحث اقتصاد دچار برخی مشکلات هسستیم به خاطر بعضی از نگرش های فرهنگی است، اصولا اساس خیلی از معضلات اقتصادی ما به نگاه فرهنگی ما بر می گردد اقتصاد مقاومتی به سبک زندگی بر می گردد و سبک زندگی یک موضوع فرهنگی است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید در مورد همه این مباحث صحبت کنیم، به هر حال در جامعه الان گرفتار بعضی از تعارضات فرهنگی هستیم و عده ای روشنفکر نما بسته به اینکه در کدام کشور اروپایی تحصیل کرده اند به فاصله دور و نزدیک به بعضی از دولتمردان و مسئولان اجرایی مشورت می دهند.

وی افزود: خوب اینها نگاه فرهنگی متفاوت دارند بعضی وادادگی فرهنگی دارند و اساس بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی و حتی سیاسی ما به موضوعات فرهنگی و نگاه فرهنگی مسئولان بر می گردد.

ارسال نظرات