مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در آئین تجلیل از ورزشکاران مروج اخلاق استان و بزرگداشت روز بسیج ورزشکاران، گفت:‌ورزش یک عمل خیر، صالح و امربه معروف است.
کد خبر: ۸۷۱۷۰۶۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عبدالرحمن قاسمی در آئین تجلیل از ورزشکاران مروج اخلاق استان و بزرگداشت روز بسیج ورزشکاران، هفته فرهنگ پهلوانی و 17شوال ، سالروز نبرد حماسی حضرت امام علی علیه السلام را یادآور حرکت تاریخی و فرهنگ ساز مولای متقیان دانست.

مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری، افزود: الگو و اسوه حقیقی ورزشکاران حضرت علی علیه السلام می باشند و از ابتکار عمل مسئولین برای نامگذاری این روز بعنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای قدردانی می کنیم.

وی، ادامه داد: قائدتاً در این هفته بایستی جامعه ورزش به ویژه متولیان عشق به مولا در اجرای برنامه های متنوع و عمق بخشی و اثربخشی فلسفه ورزش از دیدگاه دین مبین اسلام مؤثرتر عمل کنند.

قاسمی، گفت: بطور کلی ماهیت ورزش نه فساد است و نه عمل تخریب کننده و زیان آور، در دین اسلام ورزش یک عمل خیر، صالح و امر به معروف مطرح شده است.

وی، شعار ورزش را پرورش روح و جسم دانست و افزود: ورزش، حتی شخصیت را آموزش می دهد و با صدها کارکرد مثبت اجتماعی، فرهنگی؛ در ارتقای اخلاق عمومی و شکوفایی اخلاقی نقش بسیار حیاتی دارد؛ پس باید ورزش را کلان در نظر بگیریم و از خط کشی و جزیره ای نمودن اصل ورزش پرهیز کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: مقام معظم رهبری به زیبایی می فرمایند: روح ورزش، ایمان، تقوا و پاکدامنی است.

قاسمی، تصریح کرد: شاید بشود گفت روشن ترین تجلی معیار اخلاقی برای ورزشکاران، مربیان، داوران، اهالی رسانه و حتی مدیران ورزشی، رعایت رفتار جوانمردی است و بایستی همیشه رفتار جوانمردانه را مد نظر خود قرار دهیم.

وی، تأکید کرد: قهرمان بودن شاید براحتی و ساده تر بدست آید؛ ولی قهرمانی که پهلوان باشد، سخت تر بدست می آید.

قاسمی، جهان پهلوان تختی را یک قهرمان پهلوان دانست که جوانمردی، سخاوت،‌مردمی بودن، دارا بودن صفات اخلاقی و روح بلند را از ویژگی هایش می توان نام برد.

این مقام مسئول ورزشی تصریح کرد: یک قهرمان اعتبار خود را از ورزش کسب می کند و یک پهلوان اعتبارش را از منش پهلوانی به دست می آورد.

وی، با اشاره به کسب 4سهمیه المپیک از سوی ورزشکاران استان، ادامه داد: یکبار دیگر این روز و این هفته را به تمامی جامعه ورزش با اخلاق استان تبریک عرض می کنم.

گفتنی است: برای گرامیداشت این ایام در سراسر استان هیئت های باستانی برنامه و جشن هایی برگزار کردند.

ارسال نظرات