خبرهای داغ:
فرماندار قزوین با اشاره به خرید تضمینی گندم شهرستان، ابراز کرد: ۴۰ هزار تن سهمیه خرید گندم شهرستان قزوین بوده که ۵۲ هزار تن گندم تضمینی توسط دولت در شهرستان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
کد خبر: ۸۷۱۷۰۲۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دومین جلسه شورای اداری شهرستان قزوین در سال ۱۳۹۵ در محل سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد.

علی موسوی فرماندار قزوین در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای کمیته برنامه ریزی شهرستان طی هفته آینده، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را ارائه دهند البته مثل سال‌های گذشته الویت اول با آب شرب و کشاورزی شهرستان است.

وی تاکید کرد: بهترین راه برای تامین آب مطمئن و سالم شهر ۴۵۰ هزار نفری قزوین به اضافه ۱۰۰هزار نفر دانشجو و ۴۰ هزار افاغنه مجاز و غیرمجاز و کوریدور بودن قزوین برای استان و کشور، مجوز ۵۰ میلیون متر مکعبی است که برای استفاده قزوین از سد طالقان داده شده است که باید به طور جدی پیگیری شود.

موسوی افزود: نسبت به سال ۹۴ در اعتبارات ۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم که سال گذشته حدود ۳۳ میلیارد تومان اعتبار شهرستان قزوین بود که ما درخواست بازنگری در فاکتورهای اختصاص بودجه را به شورای برنامه‌ریزی استان اعلام کرده‌ایم.

فرماندار قزوین ادامه داد: شهرستان قزوین ۵۰ درصد ظرفیت جمعیتی و جغرافیای استان را در بر دارد و از نظر محرومیت هم بخش طارم سفلی جزء بخش‌های کمتر توسعه یافته استان است و بخش‌های الموت شرقی و غربی نیز نیازمند زیرساخت‌های مهم و ضروری هستند.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم شهرستان، ابراز کرد: ۴۰ هزار تن سهمیه خرید گندم شهرستان قزوین بوده که ۵۲ هزار تن گندم تضمینی توسط دولت در شهرستان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

در  پرداخت هزینه خرید گندم تضمینی به کشاورزان تسریع شود

موسوی افزود: قیمتی که دولت برای خرید تضمینی گندم اعلام کرده ۱۲۷۰ تومان است که قیمت جهانی گندم ۹۰۰ تومان است که دولت برای حمایت از کشاورزان با قیمت بالاتری خریداری می‌کند اما تاکید می‌کنیم در پرداخت پول کشاورزان تسریع شود تا به مخارج خود برسند.

فرماندار قزوین با اشاره به اوقات فراغت در تابستان، تاکید کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی مانند ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم امکانات لازم را در اختیار جوانان بگذارند تا تفریحات سالمی داشته باشند و به مسیرهای انحرافی نروند چرا که ما در برابر آنها مسئولیم.
این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه هفته دولت را در شهریور ماه پیش رو داریم از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم پروژه‌های قابل افتتاح خود را برای این ایام ساماندهی و آماده کنند.
وی به نظارت بر اماکن عمومی عرضه کالا و خدمات مانند رستوران‌ها و اماکن گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به تعطیلات تابستانی و حضور گردشگران در استان باید به این موضوع توجه کرد زیرا درآمد حاصل از گردشگری پایدار و اصولی خواهد بود.

موسوی با اشاره به اجلاس جاده ابریشم گفت: باید محیط شهر برای حضور مهمانان خارجی آراسته شود و مسائلی مانند تکدی‌گری اتباع خارجی باید ساماندهی و جمع آوری شوند و توانمندی‌های استان در سطح ملی و جهانی معرفی شود.

فرماندار قزوین در پایان تصریح کرد: باتوجه به گرمای شدید هوا از منابع طبیعی، شوراهای اسلامی و مردم روستاها خواست تا در جلوگیری از آتش سوزی علف زارها دقت نمایند .

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها