مسئول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام استان مرکزی خبر داد

شناسایی هویت پیکر شهید تازه تفحص شده، «یعقوب تلخابی» /پایان 31 سال انتظار

مسئول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی گفت: هویت پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده از منطقه عملیاتی کردستان عراق، «یعقوب تلخابی» بعد از گذشت 31 سال از شهادتش شناسایی شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۹۴۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

علی جلالی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، از شناسایی هویت پیکر شهید تازه تفحص شده، «یعقوب تلخابی» خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی کردستان عراق پیکر مطهر تعدادی از شهدا با تلاش گروه تفحص کمیته جستجوی مفقودین کشف شدند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد امر شناسایی به سرعت صورت می‌گیرد به طوری که هویت شهید "یعقوب تلخابی" با انجام آزمایشات DNA شناسایی شد.

جلالی‌فراهانی با اشاره به اینکه شهید "تلخابی" از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این شهید والامقام ازشهدای فراهان و از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در 20 اسفندماه سال 1364 در منطقه کوشک به شهادت رسیده است.

مسئول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی تصریح کرد: شهید "تلخابی" جزو نیروهای لشگر 81 کرمانشاه و متولد 5 مردادماه 1345 در فراهان است.

روز گذشته سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی در نشست هماهنگی مراسم تشییع و تدفین پیکر سه شهید گمنام در استان مرکزی با اشاره به شناسایی هویت شهید "تلخابی" گفت: همزمان با 25 شوال مصادف با شهادت امام صادق(ع) پیکر مطهر این شهدا در شهرستان‌های استان تشییع و با حضور مردم شهید پرور تدفین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار