خبرهای داغ:
ابراهیم سعیدی
درکارگروه اشتغال این هفته فریدونشهر
توجه به کشاورزی و دامداری علمی، صنعت فرآورده های لبنی و گردشگری موضوع کارگروه اشتغال امروز فریدونشهر در حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) و معاونت صندوق کارآفرینی امید استان بود.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۲۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فریدونشهر، کارگروه اشتغال شهرستان ، امروز با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) و معاونت صندوق کارآفرینی امید استان در محل فرمانداری فریدونشهر برگزار شد.

*ورود جدی تر سپاه در بازسازی روستای کلوسه

در این جلسه سرهنگ پاسدار حسین انوری،مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان، بعد از شنیدن گزارشی از وضعیت بد اشتغال و محرومیت در فریدونشهر از طرح های سپاه برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی در نقاط محروم از جمله شهرستان فریدونشهر سخن گفت و قول همکاری بیشتر سپاه در پروژه بازسازی روستای کلوسه را داد؛ طرح مقاوم سازی که شامل تخریب ۷۵ منازل مسکونی در معرض خطر حوادث طبیعی و بازسازی آن ها می شود.

*اولویت سال ۹۵ صندوق کارآفرینی امید در طرح های کارفرمایی، پشتیبانی و برند

معاون صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان دیگر مهمان این جلسه بود که با بیان این که در سال ۹۴ مردم فریدونشهر استقبال خوبی از طرح های خانگی و خوداشتغالی داشتند افزود در سال گذشته این طرح ها ۵۰ درصد از اعتبارات این صندوق را تشکیل می داد اما در اعتبارات سال ۹۵ این میزان ۳۰ درصد تعیین شده و ۷۰ درصد دیگر از اعتبارات به طرح های کارفرمایی، پشتیبانی و برند اختصاص یافته است که تاکنون طی چهار ماهه ابتدایی سال، ۴۵ درصد از اعتبارات خوداشتغالی سال ۹۵ در شهرستان فریدونشهر در قالب وام به متقاضیان پرداخت شده است.

*حمایت بیشتر از اشتغال زایی در روستاها

هراتیان ضمن اظهار این که در سال ۹۵ سقف وام خوداشتغالی تا ۳۰۰ میلیون ریال است از حمایت ویژه صندوق از اشتغال زایی در روستاها خبر داد و گفت: صندوق این آمادگی را دارد در اشتغال زایی روستایی، مراحل مختلف سوددهی شغل مانند تولید، بسته بندی و توزیع را فازبندی کرده و برای هر فاز یک وام جداگانه پرداخت کند.

وی همچنین حمایت صندوق کارآفرینی امید از موسسه های خیریه ی اشتغال زا را یکی دیگر از اولویت های این صندوق برشمرد و افزود: صندوق به هر موسسه خیریه ی اشتغال زایی که به صورت حقوقی یا حقیقی اداره می شود بدون نوبت و به میران دو برابر آورده، وام اشتغال زایی اختصاص می دهد.

معاون صندوق کارآفرینی امید استان از محدودیت نیروی انسانی و منابع در این صندوق سخن گفت و از دستگاه های اجرایی و مسئولان شهرستان خواست برای شناسایی طرح های اشتغال زا با توجیه اقتصادی این صندوق را یاری دهند.

هراتیان همچنین با اشاره به توجیه اقتصادی نداشتن دامداری ها و کشاورزی های خرد و جزیره ای، از اداره جهادکشاورزی خواست در جهت اداره متمرکز این واحدهای تولیدی کوچک و تبدیل آن ها به واحدهای تولیدی بزرگ، علمی و با صرفه اقتصادی بالا تلاش کنند.

وی از پتانسیل بالای گردشگری در شهرستان فریدونشهر و حمایت این صندوق از طرح های بوم گردی و اسکان گردشگران در خانه های قدیمی روستایی سخن به مبان آورد.

*ظرفیت فریدونشهر در عرضه تجاری لبنیات/روزمرگی مسئولین خیانت است

در ادامه جلسه فرماندار فریدونشهر دستور تشکیل کمیته شناسایی طرح ها توسط دستگاه های اجرایی را صادر کرد و خطاب به مسئولین گفت: اگر به روزمرگی گرفتار شوید هم به مردم و هم به نظام خیانت کرده اید و جذب نکردن اعتبارات اختصاص یافته به اداره شما خیانت به مردم است.

ناصر اسدی با برند خواندن محصولات لبنی شهرستان فریدونشهر، بسته بندی و فرآوری شیر و ماست را یکی از ظرفیت های این شهرستان در حوزه اشتغال بیان کرد و دیگر ظرفیت فریدونشهر در این حوزه را گردشگری خواند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اظهار این که به علت بعد مسافت شرایط شهرستان فریدونشهر خاص است، گرایش روستاهای فریدونشهر را به کشاورزی و دامداری دانست و از نمود نداشتن صندوق کارآفرینی امید در فریدونشهر سخن گفت.وی هنر مسئولین را جذب سرمایه و رفع گره های موجود در این مسیر دانست و اظهار کرد: با هر اداره ای که در این مسیرکم کاری کرده و یا گره در کار سرمایه گذاری بیاندازد، برخورد خواهیم کرد.

*عملکرد بد برخی مسئولان ارشد استان باعث شده نتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم

فرماندار فریدونشهر گفت: تنگ نظری مرکز استانو عملکرد بد برخی مسئولان ارشد استان باعث شده نتوانیم سرمایه گذار را جذب کنیم در حالی که همین سرمایه گذاربه راحتی در استان های دیگر جذب شده و همه مشکلات از جلو پای او برداشته می شود؛ چگونه در استان های دیگر این امر ممکن است و در استان اصفهان امکان پذیر نیست؟ وی افزود: ما از این حیث از استان های دیگر بسیار عقب مانده ایم.

در این جلسه مسئول دفتر نمایندگی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فریدونشهر از طرح هایی سخن گفت که در پیچ و خم ادارات گم می شوند و بیان کرد: به نظر می رسد ادارات کل در مرکز استان با اجرای طرح های توسعه گردشگری درفریدونشهر مخالفند و مایلند سرچشمه زاینده رود دست نخورده باقی بماند.محسن محمدی خواستار همکاری بیشتر ادارات شهرستان و ادارات کل استان در این رابطه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها