آیت الله شاهچراغی گفت: شما خبرنگاران با زبان قلم جهاد می کنید و در آمد شما هم مثل ما طلبه ها بسیار ناچیز است؛ بنابراین باید جنبه اخلاص و خدمت و سربازی را در نظر بگیرید که اگر نفع مادی ندارید، نفع معنوی دارید؛ پس شما مقامتان بسیار بالاست و من خبرنگاران را بسیار دوست دارم.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۰۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نشست صمیمی و هم اندیشی خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با تأکید بر تقویت تقوا و معنویت اظهار داشت: اگر تقوا درست شود همه چیز درست میشود و باید گفت متأسفانه امروز تقوا بسیار کمرنگ شده است.

امام جمعه سمنان خطاب به خبرنگاران گفت: من شما را سربازان گمنام نظام می دانم؛ چرا که شما با زبان قلم جهاد می کنید و البته باید مؤمنان اینگونه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر‌نشان کرد: شما خبرنگاران دیروز در دوران جنگ در جبهه حضور داشتید و امروز هم در جنگ و جبهه اطلاع رسانی حضور فعال دارید.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه مصداق این حدیث حضرت محمد(ص) باشید که فرمودند «مؤمن همیشه مجاهد است یا با شمشیرش یا با زبانش، اضافه کرد: شما خبرنگاران با زبان قلم جهاد می کنید و در آمد شما هم مثل ما طلبه ها بسیار ناچیز است؛ بنابراین باید جنبه اخلاص و خدمت و سربازی را در نظر بگیرید که اگر نفع مادی ندارید، نفع معنوی دارید؛ پس شما مقامتان بسیار بالاست و من خبرنگاران را بسیار دوست دارم.

وی افزود: امام صادق (ع) فرموده‌اند،« هر که ایمان دارد و تقوا دارد جوان است»؛ و ایشان به شاگردانشان فرموده‌اند صداقت در قلم را فراموش نکنید و صادقانه اطلاع رسانی کنید و این حدیث شریف باید سرلوحه شما خبرنگاران در عرصه خبر و اطلاع رسانی باشد و در هنگام انتشار اخبار صدق و صحت خبر را رعایت کنید؛ چرا که در صورتی که کذب خبری مشخص شود که شما آن را منتشر کرده‌اید در این صورت بی اعتماد خواهید شد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه در انتشار اخبار مصلحت اسلام و نظام را باید در نظر گرفته شود، تصریح کرد: بیان حقایق تلخ است ولی میوه‌اش شیرین است و مسئله ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ادای امانت است که باید حفظ شود.

آیت الله شاهچراغی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ اشاره کرد و گفت: من نگرانی که در زمینه فرهنگی دارم در زمینه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ندارم و شما خبرنگاران مرد میدان فرهنگ هستید که باید در رفع این دغدغه رهبری را کمک کنید.

وی نماز جمعه را یکی از نهادی های فرهنگی دانست و گفت: خیلی‌ها ادعای کار فرهنگی دارند ولی نهادی که واقعا در زمینه فرهنگ کمک می کند، نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر همراهی نماز جمعه در تمام ایام سال گفت: باید در زمینه فرهنگی و نشر پیام نماز جمعه بیشتر قدمهای شما خبرنگاران را در فضای مجازی شاهد باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها