خبرهای داغ:
فعال اقتصادی از درمیان گفت: پرورش شتر مرغ وضعیت مناسبی در بازار دارد و پرورش این حیوان یکی از سود آورترین و زود بازده ترین تولیدات در حوزه کشاورزی است.
کد خبر: ۸۷۱۶۷۷۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، نوروز پور كارآفرين و فعال اقتصادي اهل شهرستان درمیان، توانسته مزرعه پرورش شتر مرغ به مساحت 2 هكتار را در روستای خوان راه اندازي كند.

نوروز پور جوانی است که چند سال در پی احداث یک مزرعه شتر مرغ بوده است تا این که با عزم جدی و حمایت های بسیج سازندگی به هدف خود رسیده است.

گفتگو با یک پرورش دهنده موفق شترمرغ در شهرستان درمیان+ تصاویر 
 
این جوان کارآفرین درمیانی که اکنون یکی از پرورش دهندگان برتر در سطح استان خراسان جنوبی است در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: فعالیت خود را از سال گذشته با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم شروع کردم و سپس با گذشت زمان و با کمک های مالی بسیج سازندگی توانستم یک مزرعه پرورش شتر مرغ احداث کنم.

این پرورش دهنده شتر مرغ که اکنون یکی از پرورش دهندگان برتر در سطح شهرستان درمیان است اظهار کرد: من سال گذشته با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم توانستم کار خود را آغاز کنم و سپس با گذشت زمان یک مزرعه پرورش شتر مرغ احداث کردم.

وی خطاب به افرادی که علاقه به این کار دارند گفت: حتما لازم نیست که کار خود را با هزینه های زیاد شروع کنند، بلکه بهتر است کار خود را با مقیاس کوچک و با تعداد شتر مرغ کم شروع کنند تا به خوبی با شرایط آن آشنا شوند.

 گفتگو با یک پرورش دهنده موفق شترمرغ در شهرستان درمیان+ تصاویر

وی افزود: تولید کننده نباید به فروش گوشت اتکا کند، چرا که فروش گوشت، تنها هزینه های تولید را پوشش می دهد و آن چه به عنوان سود باقی می ماند روغن وپوست شتر مرغ است.

نوروز پور به روغن شتر مرغ اشاره کرد و گفت: این روغن معجزه می کند چرا که برای انواع بیماری های پوستی، اگزما، خارش های پوستی، روماتیسم، درد مفاصل وغیره بسیار توصیه می شود.

وی افزود: حداقل هفت ماه تا یکسال وقت احتیاج است تا یک شتر مرغ به سن کشتار برسد.

این فعال اقتصادی از دولت مردان خواست تا از صنعت پرورش شتر مرغ حمایت کنند تا جوانان بتوانند از این طریق به راحتی شغلی را برای خود ایجاد کنند.

 گفتگو با یک پرورش دهنده موفق شترمرغ در شهرستان درمیان+ تصاویر

این تولید کننده موفق، قیمت تقریبی هر شتر مرغ را نهصد هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: تقریبا نیمی از این مبلغ سود خالص به حساب می آید.

نوروز پور افزود: در مزرعه من هر یکسال 30 شتر مرغ پرورش داده می شوند.

بر اساس گفته های این پرورش دهنده موفق شتر مرغ، پرورش شتر مرغ وضعیت مناسبی در بازار دارد و پرورش این حیوان یکی از سود آور ترین و زود بازده ترین تولید در حوزه کشاورزی است.

وی از خدمات بسيج سازندگي در عرصه اشتغال تشکر کرد و گفت: هم اكنون در پی احداث کشتارگاه هستم و بنا دارم با گسترش این كار فعاليت موثرتري در زمينه اقتصاد مقاومتي داشته باشم.

این چهره موفق اقتصاد مقاومتی در پایان گفت: من در زمينه اقتصادي بخصوص براي ساكنين مناطق روستايي طرح هاي خوب و حساب شده اي دارم كه اميدوارم با اين گونه حركتها در زمينه در اختيار گذاشتن سرمايه هاي لازم از سوي بسيج سازندگي، اجرایی شود

گفتگو با یک پرورش دهنده موفق شترمرغ در شهرستان درمیان+ تصاویر.


ارسال نظرات
پر بیننده ها