معاون امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: هویت و اقتدار بانك صنعت و معدن به عنوان یك بانك توسعه ای در كشورمان به خاطر برخورداری از نیروی انسانی متخصص است.
کد خبر: ۸۷۱۶۶۸۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین قضاوی در مراسم معارفه حسین عسكری عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن گفت: مدیریت افخمی در بانك صنعت و معدن موفق بوده و ایشان موجب افتخار بانك صنعت و معدن و نظام بانكی كشور ماست.

قضاوی با اشاره به اقتدار مدیریتی و ایجاد ارتباط موثر در درون و بیرون بانك توسط مدیرعامل بانك صنعت و معدن تصریح كرد: ایجاد ارتباط میان این بانك با نهادهای خارج از بانك و بویژه نهادهایی كه در حوزه سیاستگذاری و تامین منابع فعالیت دارند امر مهمی است كه افخمی در آن موفق بوده است.

وی گفت: اگر شرایط لازم فراهم شود بانك صنعت و معدن میتواند به شكل مناسبی منابع مالی را برای تامین مالی پروژه های صنعتی كشور جهت بدهد و در همین راستا دولت می تواند تصمیمات موثری برای حل مشكل كفایت سرمایه این بانك اتخاذ كند.

این مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی مشاركت صندوق توسعه ملی را با اختصاص بخشی از منابعش برای افزایش سرمایه بانك ها ، روشی مناسب پیشنهاد كرد و در ادامه ضمن برشمردن موانع موجود در مسیر فعالیت های بین المللی بانك های كشور گفت: امیدوارم موانع تكنیكی با یك راهكار درست از میان برداشته شود تا بانك های ما بتوانند در حوزه بین المللی به خوبی فعالیت كنند.

وی با اشاره به انتخاب عسكری ، معاون سابق مدیرعامل در امور نظارت بر طرح ها و وصول مطالبات این بانك به عنوان عضو جدید هیات مدیره بیان داشت: وجود افرادی در هیات مدیره كه علاوه بردانش بانكی ، از دانش فنی خوبی هم برخوردارند می تواند موجب تصمیم گیری های صحیح و جهت گیری های درست در بانك شوند.

علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانك صنعت و معدن در مراسم یاد شده گفت : این بانك در آستانه شصتمین سال فعالیت خود قرار دارد وهیچ استانی در كشور نیست كه پروژ های صنعتی درآن توسط بانك صنعت و معدن به اجرا در نیامده باشد.

وی افزود این بانك در دو سال گذشته در زمینه صنایع مبنایی بیش از 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته و بیش از 200طرح صنعتی را از طریق صندوق توسعه ملی و خط اعتباری چین تامین مالی كرده است.

افخمی با بیان این كه 120 طرح صنعتی كوچك و متوسط و بزرگ در سال گذشته توسط بانك صنعت و معدن به بهره برداری رسیده تصریح كرد: در صورت حل مشكل كمبود سرمایه شاهد دستاوردهای بیشتری توسط این بانك خواهیم بود.

مدیر عامل بانك صنعت و معدن در ادامه از افزایش سرمایه این بانك از 2 هزار و 100 میلیارد تومان به 4هزار میلیارد تومان از طریق تجدید ارزیابی خبر داده و به تشریح فعالیت این بانك در عرصه بین المللی و از طریق بانك تجارتی ایران و اروپا پرداخت.

وی افزایش سرمایه بانك از طریق صندوق توسعه ملی را راهكاری مناسب توصیف كرد و افزود: ایجاد شفافیت در فعالیت سازمان ها در دولت فعلی از اهمیت خاصی برخوردار است و این امر در بانك صنعت و معدن به نحوی شایسته دنبال میشود.

توجه ویژه به صنایع كوچك و متوسط و انطباق فعالیت های بانك با شریعت اسلامی از دیگر مواردی بود كه افخمی در مراسم معارفه حسین عسكری به عنوان برنامه های جاری بانك در مورد آن سخن گفت.

عسكری در این مراسم با بیان این كه حضور افخمی در بانك صنعت و معدن فرصتی است كه باید آن را باور كنیم گفت: افخمی نگاهی حرفه ای به بانك صنعت و معدن به عنوان یك بانك تخصصی دارد كه موجب حركت آن به سمت پیشرفت شده است.

وی گفت سیاست ها و رهنمودهای افخمی نتایج خود را در فرایند فعالیت های بانك صنعت و معدن نشان داده است و ما در این بانك باید باور كنیم كه تاثیر گذاریم و باید بدانیم كه تاخود را باور داریم می توانیم تاثیر گذار باشیم.


ارسال نظرات