امام جمعه سرخه با اشاره به راهبردهای قرارگاه فرهنگی گفت: نقشه جامع فرهنگی اجتماعی روزآمد باید در قرارگاه فرهنگی تهیه شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۶۴۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه؛ حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در جلسه قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه سرخه با اشاره به تبیین و تشکیل این قرار گاه اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل این قرارگاه فرهنگ سازی و پرورش فرهنگ این شهرستان است.

وی افزود: این قرارگاه وظیفه شناخت کامل فرهنگ شهرستان را برعهده داشته و با آسیب های وارده در حوزه فرهنگ وارد شده و درجهت رفع آن اقدام لازم را صورت دهد.

امام جمعه سرخه در خصوص راهبرد های این قرارگاه بیان داشت: شناخت و ارزیابی وضعیت فرهنگی در شهرستان، مشخص کردن نقاط ضعف و قوت شهرستان سرخه، شناخت طرح و برنامه فرهنگی، شناسایی نهادها و نیروهای فرهنگی شهرستان، شناسایی گروه های مرجع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ادبی و بهره برداری نو و خلاق از راهبردهای این قرارگاه است.

فاطمی بصیر اظهار کرد: راهکارهای پیشنهادی ارائه شده شامل؛ تهیه نقشه جامع فرهنگی اجتماعی روزآمد منطقه، رصد و پایش مداوم استراتژی دشمنان نظام در منطقه، رصد و پایش مستمر استراتژی رسانه های دیداری و شنیداری مکتوب و دیجیتالی، ایجاد رابطه با نهادها و گروه های انقلابی فرهنگی و ایجاد ارتباط با علما، خانواده شهدا، جوانان، مردم عادی با محوریت مسجد، تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد و معرفی کتاب است.

فرماندار شهرستان سرخه نیز با اشاره به مشکلات فرهنگی ایجاد شده در جامعه گفت: آمار طلاق در شهرستان و استان 5 به 1 است که بسیار نگران کننده و جای بسی تأمل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها