فرمانده انتظامی استان با اشاره به درگیری رخ داده در بلداجی در خصوص انتقال آب گفت: نیروی انتظامی با اقتدار و نهایت سعه صدر امنیت كامل را در این محل برقرار كرده است .
کد خبر: ۸۷۱۶۵۷۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار غلامعباس غلامزاده ، اظهار كرد: از آنجا كه نیروی انتظامی خود را خدمتگزار مردم می داند براساس تاكیدات سردار فرمانده ناجا در غائله بلداجی، پلیس در عین اقتدار و قدرت بازدارندگی با وجود سنگ پرانی، استفاده از مواد آتش زا و سلاح تعدادی از معترضان، بارعایت اصل احترام به قانون شهروندی سعه صدر بالایی به خرج داد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در درگیری بلداجی، متأسفانه یك جوان 33 ساله بر اثر برخورد گلوله ساچمه ای جان باخت و موضوع شناسایی عامل یا عاملان توسط مسئولین در حال پیگیری است.

سردار غلامزاده با تأكید بر اینكه انتقال آب برای راه اندازی و توسعه طرح های صنعتی استان انجام می شود و اجرای این طرح در رونق اقتصادی استان نقش مهمی دارد خاطر نشان كرد: برابر مصوبه شورای تأمین استان و شهرستان، نیروی انتظامی استان مكلف به رفع موانع و تأمین امنیت این طرح شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ساعات اولیه اجرای نهایی عملیات پروژه، 29 تیر ماه تعدادی از معترضین قصد ممانعت از اجرای این طرح را داشتند كه پلیس با سعه صدر و صبوری آنها را متفرق و به خارج از منطقه اجرای طرح هدایت كرد.

سردار غلامزاده ادامه داد: تعدادی از معترضان پس از خروج از این محل در شهر بلداجی تجمع كردند كه نیرو های انتظامی حاضر در محل مجدداً معترضین را به خویشتنداری و مذاكره فراخواندند. با این وجود تعداد معدودی از این افراد اقدام به تخریب اماكن عمومی و دولتی با استفاده از سنگ و مواد آتش زا كردند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: نیرو های حاضر در منطقه جهت حفظ امنیت شهروندان و جلو گیری از آسیب رساندن معترضان به رهگذران و مردم عادی با رعایت مصوبات شورای تأمین نسبت به بازدارندگی و متفرق كردن جمعیت اقدام كردند و تعدادی از معترضین در حال حاضر در اختیار پلیس و دستگاه قضائی هستند.

وی بادعوت مردم به آرامش و پیگیری مطالبات خود از طریق مجاری قانونی، خاطر نشان كرد: در حال حاضر وضعیت در شهر بلداجی تحت كنترل است و امنیت كامل در این شهر برقرار شده و برابر برنامه پیش بینی شده در خصوص انتقال آب به محل مورد نظر در داخل استان اقدامات لازم توسط مسئولین به عمل آمده است.

ارسال نظرات