خبرهای داغ:
تحصیلی متفاوت در اوقات فراغت تابستان

طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه

نوجوانان و جوانان با مشارکت در این طرح در طول سال هدفمندتر درس می خوانند و برای خدمت به جامعه خود مشتاق تر می شوند. حضور در طرح هجرت هم سرگرمی است و هم پر کردن اوقات فراغت به نحو احسن.
کد خبر: ۸۷۱۶۵۴۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، فصل تابستان که از راه می رسد، جوانان و نوجوانان و حتی خانواده هایشان دغدغه پر کردن اوقات فراغت را به شیوه صحیح دارند .

عده ای از خانواده ها با صرف هزینه هایی زیاد در کلاس های درسی، هنری و ورزشی کار خود را راحت می کنند تا اوقاتی کمتر بچه ها در خانه باشند و کمتر چشم هایشان خیره به تلویزین یا گوشی همراه باشد.

عده ای از جوانان و نوجوانان اوقات خود را در پارک ها، سینما، کافی شاپ ها و سایر جاها با دوستان و رفقای خود بیهوده تنها برای سرگرمی و از سر بی کاری سپری می کنند اما هیچ انگیزه ای ندارند.

 طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه

اما استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان با آن انرژی و شور و نشاطی که دارند؛ در چه عرصه ای می تواند زمینه رشد و بالندگی هرچه بیشتر آنان را فراهم سازد؟

پاسخ سوال خود را در فرمایشات پیشوا و مقتدای خویش خواندم .

امام خامنه ای(حفظه الله) در شهریور سال 89 در دیدار جهادگران بسیجی بیان فرمودند:

" بسيج سازندگى و اين اردوهاى هجرت را قدر بدانيد

اين كارِ اردوهاى هجرت و حركت عظيم بسيج سازندگى يكى از بركاتش خدمت‌رسانى است كه ميليونها نفر از اين خدمت شما به صورت مستقيم بهره‌مند مي شوند.

سال تحصيلى، درس را خوب بخوانيد، با تحقيق بخوانيد، قصدِ رسيدن به قله‌هاى علمى را پيدا كنيد. در دوره‌ى فراغت هم ساعات را، روز و شب را، با اين حركت زيبا و باشكوهِ خدمت به مردم غنى كنيد."

طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه 

امسال 3 هزار نفر اردو در طرح هجرت سهمیه داریم

غلامرضا اردونی مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان کرد: طرح هجرت جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با مشارکت خود دانش آموزان جهت تعمیر و مرمت مدارس، ایجاد دلبستگی دانش آموزان به محیط مدرسه و اجتماع و مشارکت دانش آموزان در حفظ و نگهداری از فضاهای عمومی در مدارس و در سایر نهادهای عام المنفعه اجرا می شود.

وی ادامه داد: امسال 3 هزار نفر اردو سهمیه داریم و روزی 7 ساعت دانش آموز در این برنامه حضور دارد که باید از این فرصت استفاده خوبی در جهت پرورش و تربیت دانش آموزان داشته باشیم.

 طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه

اردونی اظهارداشت: برای یک سال تحصیلی 50 واحد آموزشی در سراسر استان نوسازی می شود و این کاری بسیار ارزشمند است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: کار برای جوانان و نوجوانان که آینده سازان نظام و انقلاب هستند؛ نباید مورد غفلت قرار بگیرد. باید از این قشر به خوبی حراست و آنان را در راستای اهداف عالیه نظام هدایت کنیم و نگاهی مبنایی و اساسی به این قشر تاثیرگذار داشته باشیم.

در بازدید از اردوی جهادی طرح هجرت در هنرستان فنی حرفه ای دخترانه انقلاب اسلامی بیرجند، به میان دانش آموزانی که مشغول رنگ کاری نمازخانه بودند؛ رفتم و با تعدادی از آنان گفتگوی صمیمی داشتم.

اردوی طرح هجرت دانش آموزی امید بخش و نشاط آفرین است

فاطمه سادات رحیمی پایه سوم علوم تجربی یکی از دانش آموزان شرکت کننده در طرح هجرت در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: من به عنوان یک بسیجی دوست دارم که به جامعه و دوستان خودم از این روش خدمت کنم. و به این خدمت افتخار می کنم.

وی با بیان اینکه تا حالا که هنوز احساس خستگی نکردم افزود: شکر خدا تا اینجای کار خوب پیش رفته و از این برنامه رضایت دارم.

این دانش آموز جهادگر ادامه داد: توصیه من به دانش آموزان این است که در اوقات فراغت خود در این طرح شرکت کنند و باعث شادی و نشاط در دوستان خود شوند.

طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه
 

طرح هجرت، تهذیب، تحصیل و ورزش است

عارفه بدیعی سال سوم تجربی یکی دیگر از دانش آموزان شرکت کننده در اردوی طرح هجرت در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: من به عنوان یک بسیجی وظیفه خود دانستم که در اوقات فراغت تابستان علاوه بر استراحت و تفریح این خدمت کوچک به جامعه خود را نیز برعهده بگیرم.

وی ابراز داشت: خدا را شکر این برنامه تا حالا مطلوب اجرا شده و راضی هستم چون همه از جان و دل برای به پیش رفتن کار مایه می گذارند .

این دانش آموز جهادگر گفت: به نظر من برای اجرای هر چه بهتر این طرح باید این طرح را علنی تر در مجامع دانش آموزی و دانشجویی در طول سال تحصیلی نیز ترویج دهند تا زودتر دانش آموزان برای تابستان خود برنامه ریزی کنند.

بدیعی افزود: من به عنوان یک دانش آموز به همه دوستانم که در 9 ماه تحصیلی با درس خواندن به کشورشان خدمت می کنند توصیه می کنم طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مورد استمرار تحصیل در اوقات فراغتشان بیشتر به تهذیب در کلاس های قرآنی و ورزشی بپردازند که البته طرح هجرت هم تهذیب ، هم ورزش، تحصیل، همکاری و یکدلی است.

حضور یک روحانی در وقت نماز از ملزومات طرح هجرت است

مطهره عبداللهی مسئول سازندگی بسیج دانش آموزی حوزه بنت الهدی بیرجند، دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: در اردیبهشت و خرداد ماه ثبت نام اردوی طرح هجرت دانش آموزی انجام شد.

طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه 

وی عنوان کرد: عرصه همکاری را خود دانش آموزان با علاقه و سلیقه خود انتخاب می کنند که امسال در عرصه های مرتب کردن کتابخانه، بایگانی ، مرمت و رنگ کاری این طرح اجرا می شود.

مسئول سازندگی بسیج دانش آموزی حوزه بنت الهدی بیرجند افزود: این دانش آموزان کاملا تازه کار هستند و تا حالا کار رنگ کاری درب و دیوار انجام نداده اند؛ اما این کار را انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: در این طرح مسئول فرهنگی بسیج بر کار بچه ها نظارت دارد، همه دانش آموزان بیمه غرامت هستند، لباس کار برای آنان تهیه کردیم و برای کارهای سخت مانند رنگ کاری و کج کاری مدت زمان کوتاه تری کار را انجام می دهند .

عبداللهی به مشکل حال حاضر در اردو اشاره کرد و گفت: از مسئولین تقاضا داریم که طلبه و روحانی حداقل در وقت نماز به مدت 20 دقیقه در جمع دانش آموزان طرح هجرت حاضر شوند.

وی خدمت به جامعه را کاری خداپسندانه دانست و خاطرنشان کرد: این دانش آموزان برای گذراندن اوقات فراغت خود فعالیت و کار در این طرح را برعهده می گیرند کاری که مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس آنان را بالا می برد.

طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه
 

نوجوانان و جوانان با مشارکت در این طرح در طول سال هدفمند تر درس می خوانند

مسئول سازندگی بسیج دانش آموزی حوزه بنت الهدی بیرجند خطاب به خانواده های دانش آموزان گفت: نوجوانان و جوانان با مشارکت در این طرح در طول سال هدفمند تر درس می خوانند و برای خدمت به جامعه خود مشتاق تر می شوند. حضور در طرح هجرت هم سرگرمی است و هم پر کردن اوقات فراغت به نحو احسن.

وی با بیان اینکه گروه ما پنج نفری است و در هنرستان دخترانه فنی حرفه ای انقلاب اسلامی بیرجند مشغول به کار هستیم، اظهار کرد: درزگیری دیوارها و بتونه در نمازخانه انجام می شود که رنگ پیش، رنگ اصلی و چند طراحی خواهیم داشت و سپس مرمت و رنگ کاری سلف مدرسه را انجام می دهیم.

حمایت و پشتیبانی آموزش و پرورش، بازوان این طرح را قوی تر می سازد

عبداللهی با بیان اینکه اردوی ما 10 روزه است گفت: این کار برای مدرسه خیلی به صرفه و کم هزینه است بنابراین باید آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس از این طرح بیشتر حمایت کند.

 طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه

وی تصریح کرد: ما تا حالا که فقط از مدیر مدرسه و مسئولین سپاه و بسیج همکاری و حمایت دیدیم اما حمایت ، پشتیبانی و دلگرمی آموزش و پرورش، بازوان این طرح را قوی تر می سازد.

این جهادگر بسیجی افزود: چون دانش آموزان را نمی توان برای کارهای جهادی به مناطق محروم و دور افتاده برد تا نتیجه کار آنان مانند دانشجویان جهادگر بیشتر منعکس شود اما بازدید مسئولین و کارهای تشویقی مانند اردوی تفریحی برای این دانش آموزان نیاز است و موجب دلگرمی آنان می شود.

عبداللهی گفت: کار، کار فرهنگی است پس مشارکت همه مسئولین در این طرح خدمت به جامعه بخصوص فرزندان این انقلاب است زیرا اردوی طرح هجرت تهذیب، تحصیل و ورزش است و دانش آموزان با حضور در آن احساس پوچی نمی کنند و تحصیل هدفمند تر را ادامه می دهند.

طرح هجرت، فضای رشد و بالندگی دانش آموزان/همدلی وتعاون در راه خدمت به جامعه 
 
 
انتهای پیام/1200

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار