رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

برگزاری جشنواره "داستانک کریمان" در زنجان

جشنواره "داستانک کریمان" برای نخستین بار در دهه کرامت در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۵۱۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: برای نخستین بار،جشنواره "داستانک کریمان" در دهه کرامت در زنجان برگزار می شود.

ایرانه حیدری افزود: نخستین جشنواره "داستانک کریمان" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان، با همکاری اداره کل کانون پرورش پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن ادبی اشراق برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)و حضرت امام رضا (ع) و آغاز دهه کرامت برگزار می شود.

این مسئول تصریح کرد: این جشنواره نخستین جشنواره داستان کوتاه با عنوان داستانک کریمان است که در شهرستان زنجان برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان بازخوانی زندگی حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در آیینه داستان،شناسایی، معرفی و پرداختن به ارزش های دینی و آیینی در آثار ادبی و باز پردازی شخصیت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع)و برآیند آن در آثار ادبی نوجوانان از اهداف این جشنواره است.

حیدری خاطرنشان کرد: انعکاس حیات طیبه با تاکید بر رفتار و کردار امامان معصوم(ع) در متون ادبی از منظر داستان نویسی از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می شود.

وی افزود: آثار مورد پذیرش جشنواره دهه کرامت در بخش داستانک به دو زبان فارسی و ترکی خواهد بود و علاقه مندان برای شرکت در بخش های داستان های کوتاه می توانند آثار خودر را با توجه به محدودیت در نظر گرفته شده (حداقل 500 و حداکثر 1000 کلمه) به دو زبان فارسی وترکی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان یادآور شد: حداکثر تعداد آثار ارسالی داستان کوتاه سه اثر است و آثار تکراری و برگزیده سایر جشنواره مورد پذیرش و ارزیابی قرار نمی گیرد.

حیدری با بیان اینکه این جشنواره در دو گروه سنی الف زیر 20 سال و گروه سنی بالای 20 سال برگزار می شود، گفت: آثار برگزیده جشنواره در قالب کتاب و با عنوان داستانک کریمان چاپ می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 24 مرداد ماه عنوان کرد وخاطر نشان ساخت: اختتامیه نیز 13 شهریور ماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می شود.

ارسال نظرات