رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تخت‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان بوشهر دو برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ضمن افزایش خدمات و تجهیز مراکز درمانی ۸۰ تخت به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان بوشهر افزوده و دو برابر شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۵۰۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ علیرضا رئیسی در نشست با فعالان اجتماعی بوشهر با بیان اینکه توسعه متوازن و پایدار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود اظهار داشت:  استان بوشهر در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت بالایی است که توسعه متوازن در تمامی زمینه‌ها تدوین و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی و بهداشتی در استان بوشهر بر اساس نیازها و به صورت متوازن انجام می‌شود گفت: اکنون تمامی مراکز شهرستان‌ها دارای کلینیک تخصصی است و این در حالی است که مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در شهرها و روستاها به امکانات لازم مجهز و نوسازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه خدمات تجهیزی و درمانی در استان بوشهر در اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش یافته است گفت: افزایش 2 برابری تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان بوشهر پس اجرای طرح تحول نظام سلامت محقق شد.

رئیسی افزود: با بیان اینکه تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه استان 87 تخت بود خاطرنشان کرد:  کمبود این تخت‌ها یکی از معضلات اصلی استان بوشهر قلمداد می‌شد که در مدت 1.5 سال گذشته 80 تخت مراقبت‌های ویژه به بهره‌برداری رسیده و به 168 تخت افزایش‌یافته است.

وی یکی از اهداف حوزه سلامت، عدالت و سرعت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی دانست و گفت: با توجه به اینکه موقعیت استان بوشهر به‌صورت طولی بوده و فاصله شهرستان‌های شمالی تا جنوبی استان زیاد است ازاین‌رو تخت‌های ویژه در بین شهرستان‌های استان توزیع شد که افزایش ایمنی بیماران را در پی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 246 هزار نفر در حوزه بستری از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند گفت: با رایگان شدن زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی آمار سزارین در استان بوشهر در دو سال گذشته کاهش یافت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات