نماینده سابق مجلس گفت: آنچه مسلم است دولت سود خوبی را از پنهان کاری آماری در اقتصاد کسب می کند و با ارائه آدرس غلط اقتصاددانان را سردرگم کرده و مردم را از مسیر صحیح و سالم اقتصادی منحرف کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۶۵۰۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

عباس فلاحی باباجان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه پنهان کاری آماری دولت مغایرت با دسترسی به قوانین آزاد دارد اظهار داشت: دولت با دو رویکرد که یکی ارائه آمار نادرست و غیر کارشناسانه و دیگری پنهان کاری آماری بود، رکود اقتصادی برای بازارهای کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به عدم توجه دولت به بحران های اقتصادی، افزود: محرمانه تلقی کردن آمار دولتی موجب شد تا مردم نتوانند تصمیم گیری صحیح اقتصادی داشته باشند و دولت باید بداند با پنهان کاری آماری نه تنها رکود رفع نمی شود بلکه رکود شدت می یابد.

فلاحی بیان داشت: وضعیت بازار به دلیل رکود اقتصادی در سخت ترین شرایط قرار گرفته است، برجام هم نتوانست تغییری در بحران بازار ایجاد کند. آنچه مسلم است دولت سود خوبی را از پنهان کاری آماری در اقتصاد کسب می کند و با ارائه آدرس غلط اقتصاددانان را سردرگم کرده و مردم را از مسیر صحیح و سالم اقتصادی منحرف کرده است.

وی در خاتمه افزود: تاثیرات اطلاعات صحیح و درست و منطقی در اقتصاد می توانست اقتصاد را از رکود نجات دهد ولی دولت اهمیتی نداد و مدت طولانی از عمر اقتصادی کشورمان را با برجام به هدر داد.

ارسال نظرات