مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: هنوز صدایی از نهادهای به اصطلاح حقوق بشری شنیده نمی‌شود و طبق معمول رسانه‌ها به بایکوت خبری اتفاقات کشمیر می‌پردازند.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۸۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

نبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به فاجعه قتل عام مسلمانان کشمیر و سکوت دستگاه دیپلماسی کشور اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امید و انگیزه غیرقابل تصوری در دل‌های مسلمین جهان ایجاد شد که این امید و انگیزه زمینه لازم را برای بیداری در سراسر جهان اسلام و حرکت به سمت اقامه اسلام ناب و مبارزه با ظلمی که به آنها می‌شد، آماده کرد.

وی افزود: در واقع جهان اسلام به دنبال این انقلاب آبرو و شرف یافت و این جرأت را پیدا کرد که برای دست یافتن به حق خود برخیزد؛ متاسفانه طی روزهای اخیر دوباره حکومت هند برای مهار مسلمانان کشمیر به خشونت متوسل شده و با استقرار نیروهای نظامی و امنیتی خود به دنبال قلع و قمع جنبش‌های مردمی در این منطقه است، که طی این سرکوب‌ها ده‌ها تن کشته و چندهزار نفر مجروح شده‌اند؛ اما هنوز صدایی از نهادهای به اصطلاح حقوق بشری شنیده نمی‌شود و طبق معمول رسانه‌ها به بایکوت خبری اتفاقات کشمیر می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با بیان اینکه متاسفانه در داخل کشور نیز هنوز خبری از روشن کردن شمع ها منتشر نشده است، تصریح کرد: انفعال دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید واقعاً جای تاسف دارد.

نبی‌زاده ادامه داد: اینکه صرفاً وزارت امورخارجه طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کند، تدبیری حداقلی بوده و با ادامه این روند امید مسلمین نیز به یأس تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت امورخارجه، دولت خود را به شدت درگیر برجام ساخته و تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشته است؛ که نتیجه طبیعی آن انفعال در امور مسلمانان جهان است.

ارسال نظرات