دومین جلسه آموزش تخصصی مداحی با موضوع صداسازی و آشنایی با ردیف ها ، گوشه ها و دستگاه های آوازی در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۸۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این کلاس استاد آواز و دستگاه های موسیقی، برادر احمدی از اساتید جوان استان به مرور مباحث جلسه قبل پرداخت و چند نفر از متربیان بصورت عملی درس گذشته را تمرین کردند.

احمدی در ادامه موضوع دیگری از بحث صداسازی با عنوان تحریر صدا را مطرح و تاکید کرد: تحریر صدا برای زیبایی مداحی کاربرد زیادی دارد و این مهم در اثر تمرین بدست می آید.

وی، برای فراگیری بهتر متربیان ابتدا مواردی را بصورت تئوری و بعد هم بصورت عملی در خصوص شیوه و نحوه تحریر زدن اجرا کرد و سپس تعدادی از ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام به تمرین درس پرداختند.

موضوع بعدی دستگاه های موسیقی و اهمیت آن بود که در ادامه استاد، دستگاه همایون را برای جمع حاضر توضیح داد و اهمیت این دستگاه را در مداحی مهم دانست و مثالهایی نیز برای متربیان بصورت عملی اجرا نمود.

در پایان این جلسه منوچهرنجفی از ذاکران و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دقایقی را به موضوعات اخلاقی پرداخت.

وی نماز اول وقت، اهمیت به وقت اجرای برنامه و خوش عهدی، تواضع و مردمی بودن را از خصوصیات یک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام دانست.

در ابتدا جلسه پس از تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مسئول بسیج مداحان ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی؛ اهمیت به وقت و به موقع حاضر شدن در جلسات مداحی را مورد تاکید قرار داد.

حجت الله کیانی گفت: این کلاس هر هفته چهارشنبه ها تا اطلاع بعدی از ساعت 17 الی 19 برای علاقه مندان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جلسات تا آخر سال بطور مدام به لطف پروردگار با موضوعات: اخلاق ستایشگری، روخوانی، روانخوانی و تجوید مورد نیاز مداحان شامل: ادعیه، مقاتل و برخی نوحه ها و اشعار عربی، آشنایی با صرف و نحو عربی،تسلط بر اصول، فنون و آداب دعا خوانی، اصول مداحی، مقتل شناسی، آشنایی با تاریخ اسلام و تشیع، شعرشناسی و آشنایی با سبک ها و روش های سبک سازی، ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات