مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

خرید ۶۵ تن کلزا از کشاورزان زنجانی

تاکنون ۶۵ تن کلزا از کشاورزان زنجانی خریداری شده است.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۶۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به خرید ۶۵ تن کلزا از کشاورزان زنجانی گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از ۳۰۰ تن کلزا از کشاورزان زنجانی خریداری شود.

رسول منصوری افزود: قیمت هر کیلو کلزا در استان زنجان را دو هزار و ۵۰۰ تومان می باشد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۶۴۰ هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به زیر کشت محصول کلزا رفته بود ولی بر اثر خسارت سرمازدگی امسال در مجموع سطح قابل برداشت کلزا در استان به ۴۴۰ هکتار رسیده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تصریح کرد : کشت متناوب محصول گندم با کلزا نیز مزایای بسیاری دارد به طوری که تناوب زراعی این دو محصول باعث کنترل بیماری های گندم بویژه بیماری «پاخوره» می شود و در این میان تناوب زراعی گندم و کلزا باعث می شود عملکرد گندم بیش از ۲۸ درصد افزایش پیداکند.

منصوری گفت: ارقام کلزای کشت شده در اراضی کشاورزی استان زنجان شامل ارقام داخلی و ارقام وارداتی نظیر فرانسوی و مجارستانی است و رقم کلزای داخلی، فرانسوی و مجارستان به ترتیب اوکاپی، نپتون و گاوریلا گزارش شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان یاد آورشد: آموزش‌های لازم برای کشت و تولید کلزا در داخل و خارج از استان در قالب کارگاه‌های آموزشی به کارشناسان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه نیاز آبی محصول کلزا نسبت به محصول گندم بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر است و در این راستا کشت متناوب این محصول با گندم مورد نظر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

ارسال نظرات