قابل توجه مسئولین شهردیلم؛

با دیوارکشی اطراف گلزار شهدای گمنام این فضای معنوی را خراب نکنید

این روزها حرف از دیوارکشی و محصور کردن حرم شهدای گمنام شهردیلم در محافل حقیقی و مجازی شهرستان شنیده می شود، تصمیمی که شاید با کارشناسی درست گرفته نشده باشد.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۳۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸



به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم؛ چند نکته قابل تامل در خصوص این تصمیم وجود دارد اول اینکه با محصور کردن گلزار شهدای گمنام شاید به سرنوشتی شبیه گلزار شهدای شهر دچار شود که بجز پنج شنبه شب ها در طول هفته درب آن بسته و بعضا مشاهده شده است که خانواده های شهدا بدلیل بسته بودن درب ورودی این گلزار، پشت درب نشسته و فرزندان خود را زیارت می کنند     .

دوم اینکه با دیوار کشی تقریبا نمای زیبای گلزار شهدای گمنام دیلم از بین می روند، نمایی یکی از زیبا ترین گلزارهای شهدای گمنام در سطح استان می باشد بابت اجرای این کار هزینه ها و تلاشهای زیادی شده است.

 

 

 

 

 

 با دیوارکشی اطراف گلزار شهدای گمنام این فضای معنوی را خراب نکنید

سوم اینکه در طول سال شاهد برپایی مراسمات مختلف در این مکان مقدس هستیم که از این قبیل می توان به مراسم تحویل سال نو، یادواره شهدای مفقودالاثر گمنام و چندین برنامه فرهنگی، مذهبی است که با محصور کردن فضای بزرگی از این کار از دسترس خارج می شود.

چهارم اینکه به منظور جلوگیری از ورود حیوانات ولگرد  به کنار قبور این شهیدان می توان بجای دیوار کشی، هزینه آن را صرف نصب درب شیشه ای در ورودی این گلزار کرد که با انجام اینکار مقدمه نصب وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز فراهم می شود.

 

 

 

 با دیوارکشی اطراف گلزار شهدای گمنام این فضای معنوی را خراب نکنید

در پایان امیدواریم که مسئولین فرهنگی شهر در خصوص این تصمیم بیشتر تامل کنند و با درایت خود تصمیمی در خور شان شهدا و خانواده های آنان گرفته شود.

ارسال نظرات