رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای ایران در گفتگو با «بسیج» :

طلای خارجی قاچاق با عیار 6 در بازار دیده شده است

در بازار با طلاهای قاچاقی مواجه می شویم که عیار 6، 12 و یا نهایتا 15 دارند به این معنی که بسیار کمتر از از عیار استاندارد بوده است و زنگ خطر جدی برای خریداران طلاهای غیر ایرانی است.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۲۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
عبادالله محمد ولی رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به قاچاق مصنوعات طلا و جواهر اظهار داشت: قاچاق سیل ویرانگری صنایع محسوب می شود و طلا هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه طلای قاچاق خارجی با عیار 6 در بازار مشاهده شده است افزود: قاچاق طلا، مجموعه صنایع مرتبط با طلا را از بین برده است همانگونه می بینیم نظارت و کنترل دقیق در بازار طلا شکل نگرفته است لذا در بازار با طلاهای قاچاقی مواجه می شویم که عیار 6، 12 و یا نهایتا 15 دارند به این معنی که بسیار کمتر از عیار استاندارد بوده است و زنگ خطر جدی برای خریداران طلاهای غیر ایرانی است.

رییس اتحادیه تولید کنندگان طلای ایران بیان داشت:  تخلف طلای قاچاق زمانی بارز شده است که خریداران برای فروش طلای خود به بازار مراجعه کرده و با قیمت یک پنجم خرید مواجه شده اند لذا همانگونه که رهبری هم بارها تاکید به خرید و مصرف کالای ایرانی داشتند جایگاه کارگر و کارفرمای طلای ایرانی را در نظر بگیریم و نگذاریم و سوداگران طلا رشدپیدا کنند.

وی در خاتمه افزود: از خریداران طلای غیر ایرانی تقاضا می کنم تا از خرید طلای خارجی برحذر باشند چون  در آینده به شدت متضرر خواهند شد و پاسخگویی نخواهند یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار