در چهل و چهارمین نشست علمی تخصصی کانون مرکزی حقوق دانان مطرح شد؛
محمود حبیبی، وکیل دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در این کنوانسیون ۱۹۸۸ آنسیترال بیان شده که اگر نماینده ای خارج از حدود و اختیاراتش عمل کند مسئول آن خودش است.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۱۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان چهل و چهارمین نشست علمی تخصصی کانون مرکزی حقوق دانان تهران بزرگ به همت سازمان بسیج حقوق دانان و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد تقیان، رئیس شعبه ۱۰۰۸ دادگاه عمومی کیفری تهران با موضوع بصیرتی و دکتر محمود حبیبی ، وکیل دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه با موضوع بررسی تحلیلی نمایندگی در صدور اسناد تجاری در حقوق ایران و کنوانسیون ها و اسناد بین الملل در سالن همایش های سازمان بسیج حقوق دانان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، سخنران بصیرتی این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد تقیان، رئیس شعبه ۱۰۰۸ دادگاه عمومی کیفری تهران سخنان خود را ایراد کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد گذشتگان بخصوص شهدای انقلای اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از خداوند متعال برای آنان الو درجات را خواستار شد و در ادامه سخنان خود را ادامه دادو و گفت:اصلی ترین عامل حادثه کربلا عدم بصیرت مردم و عدم معرفت نسبت به امام زمانشان بود.

وی در ادامه با اشاره به داشتن بصیرت و معرفت گفت: بهترین راه برای نزول رحمت خداوند و برکات، اهل بیت علیهما السلام هستند که واسطه فیض خداوند نیز محسوب می شوند.

تقیان با اشاره به این که اعمال همه باید فقط برای رضای خداوند باشد گفت: اهل بیت علیهما السلام بهترین واسطه میان خداوند و بنده هستند و می دانند چراغ هدایتی برای همه باشند.

رئیس شعبه ۱۰۰۸ دادگاه عمومی کیفری تهران با اشاره به اینکه شناخت نسبت به اهل بیت علیهما السلام از اعتبار زیادی در زندگی یک فرد محسوب می شود گفت: وقتی به جامعه ای آسیب وارد می شود علت آن این است که اعضای آن از اهل بیت و امام زمانشان فاصله گرفتند و غافل شدند.

در ادامه این نشست، دکتر محمود حبیبی ، وکیل دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه به سخنرانی خود پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در بحث نمایندگی در قانون مدنی عنوانی نداریم خاطر نشان کردند: این یک صعف در این موضوع است که در قانون جدید در صدد رفع آن هستند.

حبیبی ادامه داد: در عرصه تجارت بین الملل سه کنوانسیون مهم داریم که عبارتند از: ۱- کنوانسیون ۱۹۳۰ ژنو ۲- کنوانسیون ۱۹۳۱ ژنو ۳- کنوانسیون ۱۹۸۸ آنسیترال

وی در ادامه تصریح کرد: کنوانسیون ۱۹۳۰ ژنو در زمان جامعه ملل شکل گرفته که در ماده ۸ آن بحث نمایندگی در اسناد تجاری مطرح شده و در آن مطرح شده که اگر شخصی بدون اجازه از صاحب برات و یا سفته ای را امضا کند مسئول آن خود نمایده است.

وی با اشاره به برگرفته شدن کنوانسیون ۱۹۳۱ از ماده ۸  کنوانسیون ۱۹۳۰ خاطر نشان کرد: این دو کنوانسیون که یکی در جامعه ملل و دیگری در اوایل سازمان ملل مطرح شدند جامع و مانع نیستند و به صورت کامل و همه جانبه بیان نشده بودند.

این وکیل دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه در کنوانسیون ۱۹۸۸ آنسیترال که یکی از کنوانسیون های دائمی سازمان ملل است مقررات تجارت بین المللی تدوین شده است گفت: بسیاری از قوانین تجارت بین الملل در کنوانسیون آنسیترال تدوین شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که کنوانسیون ۱۹۸۸ آنسیترال از جامعیت بیشتری برخوردار است گفت: در این کنوانسیون بیان شده که اگر نماینده ای خارج از حدود و اختیاراتش عمل کند مسئول آن خودش است.

در پایان این نشست هم به پرسش حضار و وکلا بسیجی پاسخ داده شد.

ارسال نظرات