خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان:

اقتصاد مقاومتی بدون مطالعه علمی ومطالبه عملی اتفاق نخواهد افتاد

اقتصاد مقاومتی بدون مطالعه علمی ومطالبه عملی اتفاق نخواهد افتاد/برنامه آینده بسیج دانشجویی ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۸۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸

مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی بدون مطالعه علمی ومطالبه علمی اتفاق نخواهد افتادوبرنامه آینده بسیج دانشجویی ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی است.

رضا غفوری در حاشیه بازرسی از اردوهای جهادی دانشجویی اردستان وتودیع مهدی حمامی ومعارفه حسین معصومی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی شهرستان اردستان در گفت وگو با نگین کویر با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دوم آذر ۱۳۶۷ بنا به فرمان مستقیم حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده ودر آن اهداف بسیج دانشجویی را مشخص کرده اند با این عنوان که بسیجیان جهان اسلام به فکر تشکیل حکومت جهان اسلام باشند اظهار کرد: افق ونگاه حضرت امام فراتر از دانشگاه وشهر واستان وحتی کشور بوده و بحث تکشل حکومت جهان اسلام است .

وی تصریح کرد: اسلامی کردن فضای دانشگاهها ،ایجاد روحیه جهادی،تربیت نیروهای همطرازانقلاب اسلامی و کمک به دولت از اهداف بسیج دانشجویی است .

مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان به وجود بیش از ۱۴۰پایگاه بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی در عرصه های جهاد علمی، خدمت رسانی، بصیرت ومعرفت دینی معنوی وخودسازی و ورزشی فعالیت دارد.

غفوری به فعالیت های شاخص دیگر بسیج دانشجویی اشاره کرد و ادمه داد:برگزاری اردوهای راهیان نور تاثیرگذاری فراوانی در آشنایی دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس و ایجاد ارتباط بین نسل های قبل و فعلی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ گروه جهادی در دانشگاه های استان اصفهان تشکیل شده است تصریح کرد: این گروه های جهادی در مناطق محروم استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری وحتی سیستان و بلوچستان مشغول خدمت رسانی هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان هدف از اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم را خودسازی دانشجویان اعلام کرد و گفت: این خودسازی خود عاملی خواهد شد برای خدمت رسانی به مردم آن منطقه ای که اعزام می شوند.

غفوری در ادامه با بیان اینکه فضای فرهنگی دانشگاها می تواندمتأثر از فضاهای فرهنگی جامعه و فضای رسانه غرب باشد تصریح کرد: دانشجویان که درفضای دانشگاه تحصیل می کنند در خط مقدم این جبهه فرهنگی قرار دارند.

وی برنامه آینده بسیج دانشجویی را ترویج روحیه انقلابی گری با هر برنامه ای که قابلیت اجرایی آن در دانشگاهها باشد بنا به شرایط ودر واقع ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اعلام کرد و افزود: تنها محلی که دشمن هدف قرار داده زدن روحیه انقلابی است وترویج سبک زندگی می تواند با آن مقابله کند وما در دوره هاو در مباحث آموزشی این مهم برای دانشجویان تدریس می شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گروهی تحت عنوان علم واقتصاد تشکیل شده است خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی بدون مطالعه علمی ومطالبه علمی اتفاق نخواهد افتاد.

غفوری با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته در زمینه واردات کالاهای بی رویه به استان وسطح کشور،این مطالبه تخصصی انجام وخروجی هم داشته است خاطرنشان کرد:در این راستا۸۶قلم کالا که مشابه با کیفیت داخلی داشت ورودش به گمرگ اصفهان ممنوع شد .

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در رفاه باشیم و از کالاهای خوب ایرانی برخوردار شویم باید بحث اقتصاد مقاومتی همراه با کار مطالعاتی انجام شود تصریح کرد: در زمینه انرژی وکم آبی و با توجه به تبخیر بالای کولرهای آبی، دانشجویان عایقی را تهیه کرده اند که با تغییراتی این عایق بر روی کولر های آبی کشیده می شود واز تبخیر آب جلوگیری می کند.

ارسال نظرات