خبرهای داغ:
متین فر در دومین روز از طرح ولایت دانشجویی عنوان کرد: کاربران فعال شوند و با قیود محدودیت و مشروط و واکسیناسیون در فضای مجازی بتوانند تعامل سازنده اجرا کنند.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۵۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،دومین روز از هشتمین دوره طرح ولایت استانی دانشجویان با حضور دکتر متین فر با موضوع شبکه های مجازی برگزار شد.

دکتر متین فر در حاشیه این مراسم گفت: اگر فضای مجازی کنترل شده و هوشمند نباشد می تواند فاصله تعلیم و تربیت و خانواده از هم گسست ایجاد کند و اگر کنترل شود دیگر فضای مجازی جهت اوقات فراغت و سرگرمی دیده نمی شود.

وی افزود: در کشور کارگروهی متشکل از روانشناسان و جامع شناسان سایبری تشکیل شده که عمیق تر شبکه‌های اجتماعی بررسی شود و مسئله اصلی و از عوامل مهم در فضای مجازی جابه جایی اطلاعات است که این اطلاعات در ذهن افراد جای میگیرد و باعث شکل گیری و تاثیر در رفتار می شود که اگر این شکل گیری رفتار کنترل نشود باعث آسیب های اجتماعی می شود.

ایشان همچنین به اهمیت و ضرورت فضای مجازی از نظر مقام معظم رهبری پرداخت که فرموده اند: اهمیت فضای مجازی به اندازه حفظ اهمیت نظام و دستاوردهای انقلاب است و اگر رهبر نبودم به عنوان فرمانده فضای مجازی کار میکردم.

وی در ادامه به تعریف و ویژگی های فضای مجازی  اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یعنی فضایی از اتصال رایانه و سامانه های پردازشگر و تعامل بین انسان و منابع اطلاعاتی جهان و از ویژگی های فضای مجازی از جمله فرامرزی بودن آن یعنی محدود به حوزه جغرافیایی کشوری نیست، تعاملی بودن آن، آزادی اطلاعات و ارتباطات، دستیابی آسان به اطلاعات و جذابیت و تنوع بیان نمود که هر کسی با هر سلیقه، سواد، فرهنگ و جنسیت می تواند مطلب تهیه کند.

متین فر خاطرنشان کرد: نکته اساسی در فضای مجازی این است که هر فردی توانایی تحلیل رفتار را دارد و این توانایی باعث سین ظرفیت های مجازی جایگزین خلا فردی و اجتماعی در حوزه حقیقی می شود.

وی در خاتمه متذکر شد: فضای مجازی فضای تغییر است و در بطن هر تغییر هم تهدید وجود دارد و هم فرصت و سیاست پیش رو در این زمینه این است که کاربران فعال شوند و با قیود محدودیت و مشروط و واکسیناسیون در فضای مجازی بتوانند تعامل سازنده اجرا کنند.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها