کارگروه تخصصی فرهنگی سیاسی با محوریت موضوع طلاق در ناحیه ایوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۶۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر محمود محمودی رئیس کارگروه فرهنگی سیاسی به مشکلات اساسی شهرستان و معضلات و تهدیدات اجتماعی فرهنگی اشاره و عنوان کرد: برنامه های فرهنگی بومی محلی شهرستان در استان نیز مورد موافقت قرار گرفته است. بنابراین این مهم همت مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی شهرستان را می طلبد تا در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و خودکشی بپردازند.

محمودی آمار طلاق در شهرستان ایوان در سال 94 را وحشتناک و خطرناک توصیف و بیان داشت: مهمترین مسأله در بحث طلاق موضوع« سواد عاطفی» است که در 6 ماهه اول زندگی زوجین باید مورد نظر و آموزش قرار گیرد.وی بیشترین آسیب را از جانب طلاق توافقی دانست و تأکید کرد: متأسفانه مسأله شناخت در ازدواج مورد غفلت قرار گرفته و بصورت جدی باید در دستور کار قرار گیرد.

محمودی جامعه هدف را بیش از سطح بسیج عنوان کرد و گفت: طلاق در جامعه هدف بسیج خیلی کمتر است؛ لکن باید سطح جامعه هدف را گسترده تر کرد و تا مدارس، دانشگاهها و محلات ادامه داد و از ظرفیت مشاورین و نهادهای فرهنگی بهره برداری کرد.

حجت اله اکبری نایب رئیس کارگروه فرهنگی و رئیس مجمع بسیج شهرستان تداوم جلسات و ارائه راهکارهای عملیاتی در این موضوع را خواستار شد و افزود: باید برای قبل از ازدواج و درحین تشکیل زندگی کلاسهای مهارت زندگی و آموزش برگزار کرد و از نهادهای قضائی خواست که پرونده های اختلاف خانوادگی دیرتر مختومه و به مشاورین اورژانس اجتماعی ارجاع گردد.

سایر اعضای جلسه نیز با ارائه راهکارهائی مثل برگزاری همایش های فصلی وشش ماهه برای زوجین، لزوم گواهینامه مهارت اجتماعی در زمان عقد و مانند آن اظهار نظر کردند.

درپایان جلسه برابر آمارهای موجود عدم تفاهم اخلاقی زوجین و دخالت اطرافیان در زندگی بعنوان مهمترین موارد افزایش طلاق عنوان شد.

ارسال نظرات