سیده فرزانه گلستانی از بسیجیان فعال شهرستان دشتی استان بوشهر هرچند دارای ناتوانی جسمی است اما معلولیت برای او محدودیت نبوده و توانسته با تلاش و کوشش یک موسسه خیریه در شهر خود راه اندازی کند.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۶۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷

به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، سیده فرزانه گلستانی بسیجی حوزه خدیجه کبری(ع) شهرستان دشتی استان بوشهر دارای مدرک دانشگاهی مهندسی برق _الکترونیک، دانشجوی کارشناسی ارشد مخابرات سیستم دانشگاه گیلان، یکی از بسیجیان با استعداد وکوشای این شهرستان، شهر کاکی است که باوجود معلولیت جسمی بسیار زیاد که قادر به راه رفتن نمی باشد، اما با وجود همه این شرایط توانسته موفقیت های بسیاری را کسب کند .

وی گفت: معلولیت برای من محدودیت نیست، همواره تلاشم براین بوده که بتوانم انسانی موفق درجامعه باشم ودر این راه همراه همیشگی من خانواده ام بوده اند که زحمات بسیاری را متقبل شده اند .

سیده فرزانه گلستانی با اشاره به اینکه در سال های اول معلولیت خود بامشکلات به سختی کنار آمده و وارد جامعه شده است ، گفت: عوامل بسیاری مانند؛ کمک های ترحم آمیز به معلولین، ناتوانی ونادیده گرفتن استعدادهای آنها از جمله تفکرات غلطی است که باعث سرخوردگی این قشر می شود اما من با وجود این مشکلات و روحیه خوبی که داشتم سعی می کردم نسبت به این موارد بی توجه باشم، حمایت خانواده به خصوص پدر وخواهرم باعث حضور موثرم درجامعه شد .






وی افزود: پس از اتمام دوره لیسانس تصمیم گرفتم  به افراد معلول و افراد نیازمند غیر معلول کمک کنم برهمین اساس، اقدام به تاسیس یک موسسه خیریه نموده و با یاری خداوند تاکنون به موفقیت هایی در این زمینه دست یافته ام، من که یک روز فکر می کردم ناتوان هستم واین معلولیت سد راه من می شود، حالا می توانم با پشتکارم دستگیر نیازمندان باشم وازاین لحاظ خداوند منان را به خاطر این نعمت سپاسگزارم.

این بسیجی توانا تاکید کرد: برای اینکه خرج تحصیلم را فراهم کنم وازلحاظ مالی مستقل باشم، به تدریس ریاضی به دانش آموزان ودانشجویان بصورت خصوصی پرداختم و در کنار تدریس ترجمه زبان انگلیسی و آلمانی نیز دارم و با چند موسسه در تهران در این زمینه همکاری داشته و برخی از ترجمه هایم نیز به چاپ رسیده است.

خواهر بسیجی درباره سوابق کاری خود گفت: در حال حاضر مدیر عامل موسسه خیریه طاها شهرکاکی ، همکاری با مجله پیک توانا وعضو سازمان نظام مهندسی استان بوشهر هستم و با مسئولین بسیج محلات همکاری لازم را داشته ودر صورت نیاز به صورت رایگان کلاس ریاضی برای متربیان حلقات صالحین برگزار می کنم.

وی افزود: در واقع همه انسان ها دارای محدودیت هایی هستند که این محدودیت ها در معلولین پر رنگ تر است ، اما اگر عزت نفس و توکل، پشتکارداشته باشیم می توانیم این محدودیت را کاهش داده و الگوی خوبی برای دیگر معلولین در جامعه باشیم، از جمله امتیازاتی که در این سالها توانسته ام کسب کنم، جوان برتر استان بوشهر در جشنواره خلیج فارس در سال 92و جوان برتر شهرستان در سال 95 است .

این بسیجی توانا در پایان گفت: ارگان هایی مثل شهرداری، بهزیستی ودولتمردان نباید کمبودها ومشکلات مارا نادیده بگیرند چرا که نبود بستر مناسب درجامعه برای حضور پر رنگ معلولان زمینه ساز ایجاد تفکر ناتوان بودن آن ها در ذهن اقشار جامعه می شود، در همین راستا با شهردار شهر کاکی جلساتی برگزار کرده ایم وامیدواریم به زودی زود شاهد بستر سازی مناسب در سطح شهر باشیم.


ارسال نظرات