خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: این استان از نظر درآمدهای مالیاتی در سال ۹۵ رتبه ۱۶ کشوری را به‌خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۲۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ناصر حضرتی پر در جلسه شورای برنامه ریزی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: تلاش می‌شود دو موضوع توسعه اعتبارات تملک دارایی استان به تفکیک شهرستان و توسعه اعتبارات هزینه استان به تفکیک دستگاه‌های جرایی مورد بررسی قرار گیرد و تصویب شود.

وی افزود: در سال گذشته 430 میلیارد تومان کسری نقدینگی اعتبارات پروژه‌های عمرانی را داشتیم که در تعهدات سال 95 قرار گرفته است و امسال نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بالای 80 درصد را در دستور کار قرار داده‌ایم و تلاش می‌شود در شاخص‌های توسعه به میانگین شاخص‌ها در مقایسه با استان‌های دیگر دست یابیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اعتبارات عمرانی از محل تملک دارائیهای سرمایه‌ای استان به تفکیک فصول در پایان سال 1394، اظهار کرد: سال گذشته برای 2 هزار و 95 پروژه، 681 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود و 37 درصد آن که مبلغی بالغ بر 252 میلیارد تومان بود، تصویب شد، میزان تخصیص اعتبارات عمرانی از محل طرح‌های ملی استانی شده نیز برای اتمام 33 پروژه در شهرستان‌های استان 47 درصد بود.

حضرتی پر خاطرنشان کرد: سال گذشته پاداش و مانده مرخصی 266 نفر از بازنشستگان سال 93 که حدود 118 میلیارد ریال بود، پرداخت شده است و برای پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 94 هم به زودی اقدام می‌شود.

وی با مقایسه ارقام بودجه کل کشور در سال 1395 با بودجه سال 1394، بیان کرد: منابع دولتی شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، واگذاری دارایی‌های مالی، جمع منابع عمومی دولت، درآمدهای اختصاصی دولت، منابع بودجه عمومی دولت و منابع شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانکها در سال 94 بالغ بر 837 هزار میلیارد تومان بود که در سال 95 به 978 هزار میلیارد تومان رسیده است که 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اظهار داشت: کل اعتبارات استان آذربایجان غربی و منابعی که وارد استان می‌شوند رقمی بالغ بر 1 هزار و 14 میلیارد تومان است که سهم اعتبارات پروژه‌های عمرانی 154 میلیارد تومان می‌باشد و درآمد اختصاصی استان 23 میلیارد تومان برآورد شده است و از نظر درآمدهای مالیاتی در سال 95 رتبه 16 کشوری را داریم.

وی تصریح کرد: مطالبات کارفرمایان از بابت کارهای عمرانی دولت در استان بیش از 400 میلیارد تومان است و پروژه های تبدیل مدارس سنتی و کانکسی به مدارس مدرن باید در دستور کار قرار داده شود و یکی از الزامات مهم در سال 95 است و باید مسئولان بیش از پیش بر این مسئله اصرار بورزند.

حضرتی پر گفت: از دیگر الزامات و کارهای در حال انجام میتوان به بهبود زیرساخت های اشتغال، مراکز دانش بنیان، حوزه گردشگری و بخش کشاورزی در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و در این راستا باید مدت زمان اجرا و اتمام پروژه های نیمه تمام را در اولویت قرار دهیم.

ارسال نظرات