مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای بهینه سازی آموزشهای مهارتی تعداد مربیان فنی حرفه‌ای آذربایجان‌غربی به ۲ برابر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۱۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محسن مددی در جمع خبرنگاران آذربایجان‌غربی به تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت کارآفرینی و آموزشهای فنی‌و‌حرفه‌ای در استان پرداخت و اظهار داشت: غبارروبی مزار‌ شهدا و ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای به خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از مربیان، کارآفرینان برتر، اجرای دوره‌های آموزشی برای آشنایی جوانان، برگزاری نمایشگاههای توانمندی آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکز دولتی، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری جشن کارآفرینی با همکاری دستگاههای همکار، دیدار با ائمه جمعه و نیز دیدار با استاندار و فرمانداران و برگزاری پیاده‌روی عمومی برای خانواده بزرگ فنی و حرفه‌ای، برگزاری مسابقات ورزشی و نیز عقد تفاهم‌نامه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این هفته از فعالان اقتصاد مقاومتی از جمله تولیدکنندگان، کارآفرینان و آموزش‌دهندگان آذربایجان‌غربی تجلیل به عمل می‌آید.

وی بیان کرد: ارائه آموزش مهارتی به 8 میلیون نفر ساعت در 21 آموزشگاه دولتی و 303 آموزشگاه آزاد در رشته‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی در قالب 6 هزار حرفه از برنامه‌های امسال فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی است.

مددی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 مربی در بخش دولتی به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند که در صدد هستیم تعداد این افراد را به 200 نفر افزایش دهیم.

وی گفت: 300 مربی حق‌التدریس نیز در بخش دولتی و 500 مربی حق‌التدریس دیگر در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه‌ای به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های این اداره کل است افزود: اقداماتی نیز در قالب آموزش مهارت در راستای تعالی توانمندیهای حاشیه‌نشینان و افزایش گستره تولید به منظور جامه عمل پوشاندن به سبک زندگی ایرانی اسلامی برای ساکنان مناطق حاشیه‌نشین در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، بوکان، نقده، ماکو و میاندوآب برگزار می‌شود.

مددی به بخشی از فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در ایجاد مشاغل جایگزین برای روستاییان حاشیه دریاچه ارومیه نیز اشاره و بیان کرد: با ایجاد مهارت و فنون در 4 رشته قالی‌بافی، گلسازی، صنایع دستی و معرق فلز برای بانوان روستای قوشچی درصدد ایجاد معیشت مکمل برای روستاییان حاشیه دریاچه ارومیه بوده و برای آقایان این روستاها نیز آموزشهای تجاری‌سازی، کسب و کار و دوره‌های کارآفرینی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با دفتر امور بانوان آذربایجان‌غربی نیز تفاهم‌نامه‌ای عقد قرار داد شد که بر اساس آن 500 مهارت آموخته و کارآفرین تحت پوشش قرار گرفته و با در اختیار دادن مواد اولیه به تولید می‌پردازند که تولیدات آنها نیز خریداری و به فروش می‌رسد.

مددی گفت: در هفته بزرگداشت آموزشهای فنی و حرفه‌ای، مراکز خصوصی با 40 درصد تخفیف ثبت نام به عمل می‌آورد.

ارسال نظرات