خطیب نمازجمعه خوی گفت:همه مسلمانان جهان و مجامع بین المللی باید در برابر این جنایات وحشیانه عکس العمل نشان دهند.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۰۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه خوی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به کشتارهایی که در جامو و کشمیر از طریق هندوستان صورت می گیرد گفت: بر اساس گزارش منابع خبری و منطقه از سال 1988 میلادی تاکنون 90 هزار نفر از مسلمانان این بخش که تحت سلطه هندوستان است توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور کشته شده اند، لذا همه مسلمانان جهان و مجامع بین المللی باید در برابر این جنایات وحشیانه عکس العمل نشان دهند.

حجت الاسلام شکوری به اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و فضیلت و جایگاه نماز جمعه از دیدگاه آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

خطیب نمازجمعه خوی اظهار داشت: در دوران حاکمیت خلفا و حکام جور اعم از بنی امیه و بنی عباس ضمن اینکه خود ائمه بعضا در نمازهای جمعه حضور پیدا می کردند اصحاب و شیعیان را جهت شرکت در این مراسم عبادی و سیاسی تشویق می فرمودند. زراره می گوید امام صادق(ع) ما را به نماز جمعه تشویق می فرمود من فکر کردم که باید روزهای جمعه به محضر ایشان برویم لکن وقتی ایشان متوجه این موضوع شدند فرمودند هدف من حضور در نماز جمعه ای است که در نزدیک خود شما برگزار می شود لذا اکنون که به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون پاک شهدا این دژهای مستحکم در سرتاسر کشور راه افتاده و برگزار می شود بر همه مسلمانان لازم است در این همایش و تکلیف عبادی و سیاسی شرکت بکنند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 17 شوال وقوع غزوه خندق یا احزاب گفت: این غزوه سال پنجم هجری رخ داد و در این جنگ همه احزاب و قبایل کفار و مشرکین جهت نابودی اسلام کمر همت بسته بودند بطوریکه پیامبر (ص)فرمود: همه اسلام در برابر همه شرک قرار گرفته است. در این جنگ شمشیر امیرمؤمنان(ع) بود که موجب پیروزی اسلام بر کفر گردید که پیامبر(ص) فرمود ضربه شمشیر علی در جنگ خندق افضل از عبادت انس و جن است.

خطیب جمعه با اشاره به گزارش غرض آلود بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در مورد اجرای قطعنامه 2231 با محوریت برجام که تحت تأثیر فشارهای آمریکا اتهام های بی اساسی را علیه جمهوری اسلامی مطرح ساخته اظهار داشت: این در حالی است که چندی قبل آقای بان کی مون حمایت خود را از عربستان سعودی کودک کش اعلام کرد و جنایات بی شمار او را در یمن نادیده گرفت.

وی گفت: این قبیل اقدامات غرض آلود غیرقابل اعتماد بودن غربیان را که بارها تجربه شده است اثبات می کند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به موضوع کودتا در ترکیه و تبیین سناریوهای مربوطه نیز گفت: موضوع این کودتا مدتی است که در صدر اخبار منطقه و جهان قرار دارد و ابعاد مختلف آن از طریق رسانه ها بویژه شبکه خبر جمهوری اسلامی مورد تحلیل قرار گرفته و مسئولان جمهوری اسلامی در رده های مختلف در محکومیت این کودتا اظهار نظر کرده و عکس العمل نشان داده اند.

وی گفت: تنها چیزی که لازم به یادآوری و تذکر می دانم اینکه ناامن کردن تمامی کشورهای اسلامی و به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان یک توطئه مشترک میان اسرائیل و آمریکا با همراهی ارتجاع منطقه است.

ارسال نظرات