خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه از اهداف اصلی انقلاب اسلامی مقابله با آمریکا، عامل اصلی استکبار و استعمار است، گفت: جمهوری اسلامی بدون شلیک یک تیر اقتدار آمریکا در عراق را نابود کرد.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۴۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سهراب صلاحی امروز در کارگاه پیوست‌نگاری فرهنگی کشور که در همدان برگزار ‌شد، با تشریح مولفه‌های لازم برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی اظهار داشت: ایران یک نظام سیاسی قدرتمند در جهان است به گونه‌ای که با اتفاقات اخیر در ترکیه، رادیو بی‌بی‌سی با اذعان به این مطلب گفت اینکه ایران ادعا می‌کند تنها جزیره امن در منطقه است کاملا صحت دارد.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه غرب با جمهوری اسلامی بیان کرد: غربی که امروز در راس آنها آمریکا قرار دارد در 30 سال گذشته و بعد از فروپاشی شوروی با ارائه نظریه‌های مختلف و جنگ افروزی‌های متعدد در عراق، لبنان، سوریه و افغانستان به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود چراکه برای رسیدن به اهدافش باید جمهوری اسلامی را از سر راه بردارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه داشتن چنین جایگاهی در منطقه و جهان ما را ملزم می‌کند تا برای حفظ استقلال و هویت فرهنگی خود تبدیل به قدرت بین‌المللی شویم، گفت: آمریکایی‌ها معتقدند برای سلطه بر جهان باید فرهنگ خود را به طور مستمر به دیگر ملت‌ها تحمیل کنند که این نشان دهنده استثناگرائی فرهنگی آنها در جهان است.

وی با تشریح اقدامات دولت برای ایجاد ارتباط با ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: در سه سال اخیر دولت یازدهم با انگیزه و اعتقادی راسخ مبنی بر اینکه مشکلات ما با مذاکره با آمریکا حل می‌شود اقدامات فراوانی را انجام داد.

صلاحی با تاکید بر اینکه از اهداف اصلی انقلاب اسلامی مقابله با آمریکا، عامل اصلی استکبار و استعمار است، تصریح کرد: رئیس جمهور گفت ما با برجام آماده‌ایم همه مشکلات کشور را با جهان حل کنیم در حالی که ما با جهان مشکلی نداریم تنها مشکل ایران آمریکاست.

وی با اشاره به ادعای برخی دولتمردان مبنی بر اینکه تهدیدات دشمن را از کشور دور کرده‌اند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها بهتر از برخی دولتمردان ما می‌دانند که نمی‌توانند در برابر جمهوری اسلامی ایران بایستند چرا که در غیر این صورت برای حمله به ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

* اقتصاد مقاومتی از ملزومات تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی

این مقام مسئول خطاب به برخی افراد گفت: جمهوری اسلامی بدون شلیک یک تیر اقتدار آمریکا در عراق را نابود کرد پس چرا به اقتدار جمهوری اسلامی و ملت ایران توهین می‌کنید.

وی با بیان اینکه در 38 سال گذشته هرگاه به فرمایشات رهبری عمل کردیم پیروز بودیم، تصریح کرد: در بحت مذاکرات نیز پس از برجام درستی سخن رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای مردم مشخص شد.

صلاحی با اشاره به موضع‌گیری‌های عجیب دولت افزود: وقتی آمریکا با وجود همه اقدامات دولت یازدهم از پشت به آن‌ها خنجر زده و قیمت نفت را به بشکه‌ای 25 دلار کاهش داد دولتمردان ما به جای برگزاری نشست مشترک با روسیه و ونزوئلا اعلام کردند به جای روسیه انرژی اروپا را تامین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی 80 درصد راه را رفته است، تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن ایران در راهبردی‌ترین منطقه جهان می‌توانیم گلوی آمریکا را فشرده و با در دست داشتن رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگ‌ترین گروگان آمریکا، با کوچک‌ترین خطایی پادگان صهیونیست‌ها را از روی زمین محو کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اقتصاد مقاومتی را از ملزومات تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی دانست و اظهار داشت: اگرچه ما از نظر اقتصادی و علمی در سطح جهانی با کاهش رتبه مواجه بودیم اما به فضل خدا با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و با داشتن 80 میلیون مصرف کننده در داخل و 400 میلیون نفر در خارج از کشور به هدف خود برسیم.

وی افزود: دولتمردان بهتر است نگاه خود را از لوزان، سوئیس و واشنگتن برداشته و به داخل کشور و ظرفیت‌های داخلی توجه کنند چراکه در این صورت آمریکا دیگر برای ما تهدیدی به شمار نمی‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات