به منظور تامین برق مورد نیاز طرح برقی کردن مرکز انتقال نفت و تاسیسات سبزوار، پروژه افزایش قدرت برق این مركز تعریف، پیش‌بینی و طراحی گردید.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۱۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ رییس واحد تعمیرات برق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اعتبار 12میلیارد ریالی آن گفت: این پروژه دارای انواع عملیات مختلف و متنوع الکتریکال است.

محمدحسین محروقی اضافه کرد: احداث خط انتقال 20کیلوولت هوایی دو مداره به طول پنج کیلومتر با هادی 120 (روکش‌دار)، احداث خط برق زیرزمینی به طول بیش از یک کیلومتر از محل پست 132کیلوولت باشتین با شش رشته کابل 185*1، خرید و نصب تابلوهای فشار متوسط(20هزار ولتی) به تعداد شش سلول در پست برق سربداران، احداث سوئیچ‌خانه انتهایی خط به تعداد سه سلول در ورودی تلمبه خانه، نصب پست 400/20000 ولت هوایی داخل تلمبه خانه و... از مهمترین اقدامات انجام شده برای تحقق این پروژه بود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با تلاش و همکاری کارکنان خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در نیمه خرداد امسال برق‌دار گردیده؛ تصریح کرد: با اتمام این پروژه، توان برق مرکز انتقال و تاسیسات نفت سبزوار از 210 کیلوولت به 4000 کیلوولت رسیده است.

محروقی خاطر نشان کرد: از نکات مهم این پروژه تحصیل اراضی به مقدار 60هزار متر مربع در مسیر کمربندی شهر سبزوار می‌باشد که توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران انجام شده است.

شایان ذکر است: با راه اندازی این پروژه، زیرساخت مورد نیاز جهت نصب سه دستگاه الکتروپمپ اصلی شش کیلوولتی به قدرت 1310کیلووات در مرکز انتقال نفت سبزوار فراهم شد.

ساخت پل فلزی با استفاده از لوله‌های مستعمل در منطقه شمال شرق

به منظور دسترسی به طرفین مسیر خط لوله 20 اینج منطقه شمالشرق در کیلومتر 800+717، یک سازه پل فلزی با استفاده از لوله‌های مستعمل 20 و چهار اینچ و نیروها و امکانات این منطقه ساخته شد.

رییس واحد تعمیرات خط منطقه شمالشرق با اعلام خبر بالا گفت: این پل فلزی به طول 6/4متر و به عرض 4متر بر روی یکی از رودخانه‌های فصلی این منطقه، احداث شده است.

محمدمهدی جامعی افزود: کوتاه شدن مسیر، امکان دسترسی ماشین آلات سبک و سنگین راه سازی به طرفین حریم خطوط لوله و هدایت سیلاب‌ها از اهداف اصلی ساخت این پل فلزی است.

جامعی افزود: مقاومت و استحکام این سازه به دلیل استفاده از بتن و لوله مستعمل در پایه‌های آن از دیگر نکات مهم ساخت این پل فلزی است.

نصب مارکر فلزی پایه بتونی در منطقه شمالشرق

رئیس واحد تعمیرات خط منطقه شمالشرق همچنین از ساخت و نصب تعدادی نشانه‌گر (مارکر) در مسیر خطوط لوله این منطقه خبر داد.

جامعی در این رابطه گفت: این اقدام به منظور کاهش فواصل مارکرهای قبلی و با هدف‌های حفظ حریم، آشنایی بیشتر مجاوران با خطوط لوله منطقه و کاهش تجاوز به خطوط، انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به مجاوران خط از حریم و مسیر عبور خطوط لوله نفت، ادامه داد: 15 عدد از این مارکرها در مسیر انشعابی دامغان نصب شده است.

جامعی با اشاره به فاصله ٢٠٠ متری مارکرها در خارج از محدوده شهری و ١٠ تا ٢٥ متری در محدوده شهری و روستایی، یادآور شد: 10 مارکر دیگر نیز در کیلومتر 375 (ناحیه شهری شاهرود) و کیلومتر 498 مسیر خط 20 اینچ نصب شده است.

رئیس واحد تعمیرات خط منطقه شمالشرق همچنین به پیشرفت مطلوب جمع آوری اطلاعات سیستم GIS (مختصات محلی خط لوله) در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: در این طرح که توسط پیمانکار ستاد شرکت در حال انجام است، مستند سازی اطلاعات مسیر خطوط لوله، عملیات برداشت نقاط و ثبت اطلاعات مسیر با GPS و نامگذاری همه نقاط ثبت شده مورد انتظار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها