پورمختار گفت: مسئولین و دولتمردان اگرچه رای و منصب و قدرت شان را از مردم می گیرند اما نسبت به مردم پاسخگویی و تعهد لازم را ندارند و با برخی از رفتارها مثل پنهان کاری ها با مردم صادق نیستند و اعتماد را از مردم سلب می کنند.
کد خبر: ۸۷۱۶۰۶۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
محمدعلی پور مختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با افشای یکی از اسناد محرمانه برجام اظهار داشت: موضوع توافق محرمانه بیانگر حقیقت تلخی است که مساله ای را که دولت از ابتدا بیان کرده و به مردم وعده داده بود برجام و توافق هسته ای، دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و بین المللی را در زمینه های گوناگون خواهد داشت و گشایش و رونق اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد نه تنها محقق نشده، بلکه توافقات محرمانه و پنهانی نیز با غربی ها صورت گرفته است.
 
پورمختار افزود: متاسفانه واقعیت های اجرای برجام و نتایج آن، خیلی ضعیف تر از آن چیزی است که از سوی دولت و مذاکره کنندگان بر روی آن تبلیغ می شود.
 
این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: دولت و وزارت امور خارجه و همچنین تیم مذاکره کننده هسته ای بایستی به دنبال جبران آثار این توافق محرمانه باشند و در جهت احقاق حق مردم که در مذاکرات و متن برجام مطرح شده، باشند. هیات نظارت نیز باید به وظیفه خود عمل کند و تصمیمات را به طور شفاف برای مردم بیان کند. اینکه برخی از مسئولین از بیان واقعیت های برجام به مردم ترس و ابا دارند، نشان دهنده رفتار نادرست و پنهان کاری است که این باعث بی اعتمادی مردم می شود.
 
وی تاکید کرد: هیات نظارت بایستی مردم را از تمامی واقعیت های توافقات در گذشته و حال آگاه کند و در راستای حمایتی که از دولت و تیم مذاکره کننده در زمان مذاکرات هسته ای داشته، بایستی از دولت خواهان پیگیری حقوق ملت و انتشار تمامی جزییات توافق باشد. همچنین مقام معظم رهبری هم در این رابطه توصیه های داشته اند که هم هیات نظارت و هم مجلس باید درصدد اجرای آن باشند.
 
پورمختار خاطر نشان کرد: مسئولین و دولتمردان اگرچه رای و منصب و قدرت شان را از مردم می گیرند اما نسبت به مردم پاسخگویی و تعهد لازم را ندارند و با برخی از رفتارها مثل پنهان کاری ها با مردم صادق نیستند و اعتماد را از مردم سلب می کنند.
 
وی در پایان، با انتقاد از پنهان کاری های دولت و تیم مذاکره کننده، گفت: با عدم اطلاع رسانی درست به مردم به نوعی با آنها مانند افراد بیگانه برخورد می کنند؛ اگرچه نمایندگان مجلس نیز از این موضوع بی اطلاع بودند و هیچ اطلاع رسانی به نمایندگان مردم در مجلس هم صورت نگرفت و این رفتار دولت جای بسی سوال است که احتمال آن می رود که شاید توافقاتی خارج از منافع ملت و نظام رقم خورده باشد و بایستی جلوی آن گرفته شود.
ارسال نظرات