یکی از طلا فروشان مشهدی در گفتگو با «بسیج»:
امین اشکیانی با بیان اینکه دولت، 9 درصد مالیات دریافت می کند افزود: سود طلا فروشان 7 درصد است ولی دولت 9درصد مالیات می گیرد و همین باعث شده است تا مردم سرمایه شان را وارد بازار طلا نکنند و خریداران طلا کاهش یابند و بازار طلا دچار نوسانات زیادی شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۰۳۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
امین اشکیانی یکی از طلافروشی های مشهدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برجام تنها دلیل رکود طلا نبوده است بلکه مالیات بر ارزش افزوده عامل مهم دیگری محسوب می شود که بازار طلا اعم از خرید و فروش را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه دولت، 9 درصد مالیات دریافت می کند افزود: سود طلا فروشان 7 درصد است ولی دولت 9درصد مالیات می گیرد و همین باعث شده است تا مردم سرمایه شان را وارد بازار طلا نکنند و خریداران طلا کاهش یابند و بازار طلا دچار نوسانات زیادی شود.

اشکیانی بیان داشت: رفتار سختگیرانه دارایی و ارزش افزوده طلا فروشان مشهدی را به تنگ آورده است و موجب شده است تا بازار طلا به رکود دچار شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه تورم تک رقمی چه تاثیری در بازار طلا داشته است بیان داشت: تورم هیچ تاثیر نداشته است با توجه به اینکه در یکی از ماه های خوب اقتصادی هستیم ولی طلا فروشان رونقی نمی بینند و بازار اقتصادی از سال قبل بدتر شده است.

ارسال نظرات