امام جمعه برازجان:

مدیران پروازی نفتی یکی از عوامل بیکاری جوانان تحصیل کرده استان بوشهر هستند

امام جمعه برازجان در خطبه­ های نماز جمعه برازجان گفت: مدیران و کارمندان پروازی نفتی یکی از عوامل بیکاری جوانان تحصیل کرده استان بوشهر هستند.
کد خبر: ۸۷۱۵۹۰۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به 17 شوال سال روز نبرد امام علی (ع) با عمرو بن عبدود در جنگ خندق اشاره و اظهار داشت: این نبرد در سال پنجم هجری اتفاق افتاد که این جنگ، در واقع جنگ تمام اسلام در برابر تمام کفر بود که امام علی (ع) عمرو را بر زمین زد و موجب پیروزی لشکریان اسلام شد.

وی افزود: حضرت علی (ع) در تمام جنگ‌های صدر اسلام نقشی مهم و ویژه داشت به همین جهت سال روز نبرد ایشان را با عمرو بن عبدود در جنگ خندق به نام روز «فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای» نام­ گذاری کرده­ اند که لازم است جوانان ما از مولا علی (ع) الگوبرداری کرده و با توجه به ارزش‌های اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه برازجان به پنجم مرداد سال روز اقامه نخستین نماز جمعه در انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در 5 مرداد 58 نخستین نماز جمعه توسط آیت ‌الله طالقانی در تهران اقامه شد که در برازجان نیز در همان روزهای نخستین شاهد اقامه نماز جمعه بودیم که تا به امروز با تلاش ستاد نماز جمعه و مشارکت فعالانه مردم شریف برازجان، شاهد برپایی منظم و باشکوه نماز جمعه در این شهر هستیم.

حجت الاسلام مصلح در ادامه به سال روز عملیات مرصاد در سال 67 اشاره و تصریح کرد: این عملیات در واقع آخرین تلاش دشمن بعثی در کنار منافقین کوردل برای ضربه زدن به اسلام بود که با یاری خداوند، این عملیات به کمین‌گاهی برای نابودی منافقین تبدیل شد.

وی همچنین به فتح اندلس به دست مسلمانان اشاره و اذعان داشت: اسپانیای فعلی در دوره‌ای توسط مسلمانان فتح شد امّا پس از مدّتی، استعمار و استکبار با ترویج فرهنگ بی‌بند و باری و فساد توانست این سرزمین را پس بگیرد و امروز نیز دشمنان نظام اسلامی، همین نسخه را برای نظام اسلامی پیچیده و به دنبال رواج بدحجابی، برهنگی و ابتذال در جامعه هستند که باید با برنامه­ ریزی فرهنگی مناسب در برابر آن­ها ایستادگی کنیم.

خطیب جمعه برازجان با اشاره به ششم مرداد روز کارآفرینی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: باید برای بالا بردن تخصص و مهارت جوانان تلاش کنیم تا زمینه اشتغال جوانان در جامعه فراهم شود.

امام جمعه برازجان در خصوص فعالیت مدیران و کارمندان نفتی پروازی استان بوشهر گفت: با پیگیری نمایندگان استان خوزستان و دستور وزیر نفت، قرار است این مدیران حذف شوند که لازم است ما نیز در استان بوشهر در این زمینه پیگیری­ های لازم را داشته باشیم.

وی در خصوص حقوق‌های نجومی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم برخورد قاطع، غیرصوری و واقعی با این پدیده تأکید کردند که لازم است دولت نیز در این موضوع، عزم جدی داشته و بر مجازات و عزل متخلفین و بازگرداندن اموال بیت‌المال اهتمام داشته باشد.

خطیب جمعه برازجان در پایان به مشکلات آب شهرستان دشتستان نیز اشاره و تصریح کرد: برخی روستاها و شهرهای دشتستان با مشکل اساسی در زمینه آب مواجه هستند که ایجاد آب شیرین­ کن، جلوگیری از هدر رفت آب، پرهیز از اسراف، توزیع عادلانه آب و استفاده بهینه از منابع موجود باید در دستور کار مسئولین قرار گرفته و مردم نیز باید از اسراف جلوگیری کرده تا بتوان در این زمینه چاره­ اندیشی مناسب صورت گیرد.

در حاشیه خطبه­ های نماز جمعه این هفته، از خبرنگاران فعال در انعکاس اخبار نماز جمعه برازجان تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات