خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه استان قم خبر داد
مسوول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) از برگزاری مراسم گرامیداشت روز فرهنگ و منش پهلوانی و روز قشر بسیج ورزشکاران در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۳۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
برگزاری مراسم روز فرهنگ، منش پهلوانی و بسیج ورزشکاران در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، داود هاشمی‌ اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی هر سال همزمان با فرارسیدن روز هفدهم شوال به عنوان روز گرامیداشت روز فرهنگ و منش پهلوانی و روز قشر بسیج ورزشکاران در نقاط مختلف کشور از جمله شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این سازمان عنوان کرد: سازمان بسیج ورزشکاران سپاه استان قم در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان استان، بخش‌های متنوعی را به منظور گرامیداشت روز فرهنگ و منش پهلوانی و روز قشر بسیج ورزشکاران در قم در نظر گرفته است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به برگزاری آئین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان، داوران بسیجی و فعالان مروج پهلوانی در قم، عنوان کرد: این مراسم به مناسبت روز فرهنگ و منش پهلوانی و روز قشر بسیج ورزشکاران امروز به انجام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و دیگر مسوولان استانی در کنار پیشکسوتان، قهرمانان و فعالین عرصه فرهنگ در ورزش، از پیشکسوتان، مربیان، داوران بسیجی و فعالان مروج پهلوانی در قم تجلیل خواهد شد.

هاشمی با تقدیر از همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیأت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان قم در برگزاری این مراسم، عنوان کرد: این ویژه برنامه‌ امروز شنبه دوم مردادماه از ساعت 18:30 دقیقه در زورخانه شهید فهمیده قم برگزار خواهد شد و از عموم علاقمندان به ورزش برای حضور در آن دعوت می‌کنیم.

وی یاد آور شد: در تاریخ ما هفدهم شوال که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نام گذاری شده، روزی است که نبرد پهلوانی بزرگ و جوانمرد عالم بشریت حضرت علی(ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق صورت گرفت و از سوی شورای فرهنگ عمومی تصویب و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید تا در تقویم کشور درج شود.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در ادامه به دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده توسط این سازمان اشاره و بیان کرد: ماموریت ما فرهنگی است و در این راستا سازمان بسیج ورزشکاران استان قم با همکاری معاونت جوانان وفرهنگی اداره کل ورزش وجوانان در طول ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری محافل انس با قران کریم در باشگاه‌های ورزشی کرد.

وی یاد آور شد: همچنین سازمان بسیج ورزشکاران استان قم در طول ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قران کریم در حلقه‌های صالحین یعنی باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی کرد و در آینده نزدیک یک برنامه فرهنگی دیگر با اعزام ورزشکاران بسیجی در قالب کاروان راهیان نور به غرب کشور خواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها