خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک از آمادگی یک‌هزار و سیصد نفر از بسیجیان در اردوهای جهادسازندگی در شهرستان آبیک خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۲۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

جعفری‌فخر مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین اظهار کرد: بیش از ۱۵سال است که طرح هوشمندانه و کارآمد بسیج سازندگی به خصوص بخش اردوهای جهادی هجرت، توسط مقام معظم رهبری پایه گذاری شده و طی سال‌های گذشته فعالیت‌های سازنده‌ای با اثرات قابل تقدیر، در سطوح مختلف جامعه برجای گذاشته است.

وی افزود: شاکله بسیج سازندگی را فرهنگ خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه به خصوص در مناطق کمتر برخوردار است وروند عملکرد این سازمان با فراهم آوردن امکان واگذاری کارها به جوانان بستر استفاده از ظرفیت‌ها گوناگون فراهم شده و بهترین بخش آن ارائه خدمات رایگان به مردم است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اجرای اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت‌زدایی مناطق کم برخوردار، می‌تواند گامی‌های مؤثری در جهت اقتصاد مقاومتی بردارد و زمینه را برای ورود افراد به فعالیت‌های مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی آماده نماید.

این مسئول با تأکید بر اینکه اردوهای جهادی می‌تواند نقشی مؤثر در پرکردن اوقات فراغت جوانان ایفا کند، عنوان کرد: برگزاری اردوهای جهادی موجب خودسازی جوانان می‌شود و دارای آثار مثبتی در جامعه است و حضور در این اردوها بخصوص در ایام تعطیلات و گذشتن از تفریحات، یک ایثار و ازخودگذشتگی است.

جعفری‌فخر با اشاره به اینکه برای اجرای اردوهای جهادی در شهرستان آبیک، هفت گروه در قالب ۱۵ نفر تعیین شده است، ادامه داد: اردوهای جهادی در روستاهای بخش بشاریات شرقی و غربی شهرستان آبیک صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف بسیج سازندگی خدمتگذاری به مردم در بخش‌های محروم است، اضافه کرد: جهادگران بسیجی در عرصه‌های مختلف همچون بهسازی، مسکن روستایی، ساخت غسالخانه، ساخت حمام و سرویس بهداشتی، ساخت مسجد، جدول‌کشی و آبرسانی به روستاها به فعالیت می‌پردازند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با اشاره به حضور پرشور بسیجیان در اردوهای جهادی، تصریح کرد: در اردوهای جهادی ویژه تابستان، میانگین یک‌ هزار و ۳۰۰ نفر روز از بسیجیان شهرستان آبیک شرکت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه تنها راه ارتقاء شاخص‌های امنیت و توانمندی این است که مشارکت مردم را در اجرای برنامه‌ها و طرح‌هایی که بسیج سازندگی در نظر دارد، افزایش دهیم، متذکر شد: گاهی پروژه‌های عمرانی در دورافتاده‌ترین نقاط یک منطقه، جایی که حتی نام آن هم به گوش بیشتر افراد نرسیده است ساخته می‌شود و قدردانی مردم روستا با شادی‌ها و قربانی کردن‌هایشان بهترین صحنه‌هایی است که خستگی زحمات طاقت‌فرسا را از دوش عوامل برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان یک قشر مردمی در جامعه شناخته شده است، بیان کرد: باید به نیروی بسیج به عنوان یک گروه و جریان نگاه کرد چراکه این نیروی مردمی توانایی بسیاری در راهبرد اهداف جامعه دارد.

جعفری‌فخر در پایان گفت: این سازمان با کمک فرزندان غیرتمند این خاک و بوم می‌رود تا جایگزین خوبی برای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس باشد، چرا که رفع فقر و محرومیت از چهره کشور و برقراری رفاه اجتماعی یکسان برای تک تک مردم ایران اسلامی، یکی از اهداف ارزنده نهاد سپاه پاسداران است.

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها