امام جمعه دامغان در یادواره شهدای تویه رودبار:
امام جمعه دامغان گفت: مردم و مسؤولان فراموش نکنند، ما وارث خون 300 هزار شهیدیم، امروز آرزوی دشمن این است که با فشار اقتصادی و سست کردن اعتقادات، ملت ما را در راه حقی که پیش گرفته‌اند دچار تزلزل کند.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۱۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه این شهرستان در دهمین یادواره 13 شهید والامقام روستای تویه رودبار شهرستان دامغان که با حضور خانواده معظم شهدا، فرمانده سپاه، مسؤولان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم ولایتمدار این خطه برگزار شد، در بخش نخست سخنان خود به تبیین جایگاه والای شهید و شهادت در اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: در اهمیت شهادت همین بس که خداوند متعال با نخستین قطره خونی که از شهید برزمین می‌ریزد، همه گناهان او را می‌بخشاید و عذاب را از او بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه شهدا پیروز واقعی هستند و همه ما ضرر کرده‌ایم، افزود: امام علی(ع) در بیانی شریف عشق و اشتیاق خود به شهادت در راه خدا را فراتر از مهر کودکی شیرخوار به پستان مادر توصیف می‌کند و در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر از خداوند برای خود و او طلب سعادت و شهادت می کند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیات نورانی قرآن کریم تأکید کرده که شهید زنده است و در نزد رب یگانه روزی می‌خورد، اضافه کرد: جایگاه بی‌نظیر امام حسین(ع) در جهان خلقت بهترین تفسیر منزلت شهادت است، همانا سیدالشهدا(ع) دارای سه خصوصیت منحصر به فردند که خداود به ایشان عطا کرده؛ نخست اینکه دعا زیر قبه مبارک مضجع شریف ایشان مستجاب می‌شود، دوم تربت آن امام شهید شفا می‌دهد و سوم آنکه نسل امامت از ایشان قرار داده شد.

آرزوهای شوم دشمن برای ملت ما هیچ گاه محقق نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با یادآوری این مطلب که شهید را از آن رو شهید می‌نامند که او شاهد و گواه بر اعمال و کردار ما است، تصریح کرد: فراموش نکنیم که امروز اگر مکتب اسلام و شیعه پابرجا و ماندگار است به برکت خون شهدا است، اگر 38 سال در برابر تمام دنیای کفر ایستاده‌ایم به این دلیل است که ایثار و شهادت خمیرمایه انقلاب اسلامی ملت ما است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: ما در حماسه هشت سال دفاع مقدس بعد از 200 سال در یک جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم، اما امروز باید هوشیارتر از گذشته باشیم زیرا جبهه عوض شده است، اکنون گرفتار جنگ نرم با استکباریم، ماهواره و اینترنت از راه‌های مهم نفوذ دشمن هستند و سنگرهای مقاومت و ایستادگی تغییر کرده‌است.

امام جمعه دامغان شهدا و روحانیان را پرچم‌داران فرهنگ دینی کشورمان خواند و با بیان اینکه حضور ملت آگاه ما در صحنه تقویت کشور، نظام و ولایت را پی‌دارد، گفت: مردم و مسؤولان فراموش نکنند، ما وارث خون 300 هزار شهیدیم، امروز آرزوی دشمن این است که با فشار اقتصادی و سست کردن اعتقادات، ملت ما را در راه حقی که پیش گرفته‌اند دچار تزلزل کند؛ بی شک باوجود رهبری فرزانه و مردمی ولایتمدار آرزوی آنان هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

گفتنی است، روایت‌گری و مداحی حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری از راویان سیره شهدا و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر شهدای دفاع مقدس از دیگر بخش‌های دهمین یادواره شهدای گرانقدر روستای تویه رودبار شهرستان دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها