خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۱۵۷۸۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در آیین دومین کنگره بزرگداشت و پاسداشت سرداران و 430 شهید شهرستان اسفراین گفت: شهدا در این مراسم عنایت و لطف ویژه ای بر ما و شما  داشته اند و بر همه ما منت نهادند که میهمان ایشان باشیم.

«جواد کریمی قدوسی» افزود: کارگردان اصلی این آیین خود شهدا هستند که فقط توفیق خدمت گزاری را به خادمان شهدا عطا می کنند.

وی با اشاره به گرامیداشت این رخداد عظیم و فاخر فرهنگی خاطر نشان کرد: خداوند منان را به پاس این توفیق درک انقلاب بزرگ الهی سپاسگزاری می نماییم.

وی با اشاره به فرهنگ مقاومت و استقامت و ایستادگی و پایداری در خاطره ای مشترک با سردار شهید «سید ابراهیم شجیعی» از شهدای اسفراین گفت: همه باید پیروی اسلام ناب محمدی توام با تکیه بر فرهنگ ناب مقاومت و ایتسادگی و پایداری و استقامت باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به شهدا و سرداران شهدا گفت: ما در میدان دفاع از ولایت تا همیشه ثابت قدم خواهیم ماند که جوانان چه در جبهه جنگ سخت در دوران جنگ تحمیلی و چه در جنگ نرم در شرایط کنونی ولایت را تنها نخواهند گذاشت.

«کریمی قدوسی» افزود: راه شهدا، راه فاطمی، مرام ایشان، مرام علوی، سیره شهدا، سیره حسنی، مقاومت و شجاعتشان، مقاومت و شجاعت حسینی و تبیین و دفاع و بصیرت ایشان از جنس تبیین، دفاع و بصیرت ایشان بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید تاریخ 100 ساله صدر اسلام بازخوانی و بازسازی شود که دوران بعد از انقلاب اسلامی از جهاتی صاحب شباهت هایی با تاریخ صدر اسلام است.

وی امام رااحل(ره) را نماد تفکر اسلام ناب محمدی دانست و خاطر نشان کرد: به درس های صدر اسلام عمل کند و از عبرت های تاریخ صدر اسلام فاصله بگیرد تا لایق نهضت مهدوی شود.

وی تصریح کرد: همه فضایل سیاسی و اجتماعی و معنوی اسلام یک به یک در وجود امام(ره) گرد آمده بود تا همه را به جوانان تقدیم کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا با جان تعالیم امام(ره) را خریدند، گفت: نهضت فاطمی برای مبارزه با فکر تجدیدنظر طلبانه ای بود که فکرشان در عصاره اسلام منهای ولایت خلاصه می شد، برپا شد.

وی با اشاره به اینکه با بهانه نبود همکاری قریش با علی(ع) و تامین امنیت اسلام، علی را در صدر اسلام کنار گذاشتند، گفت: فاطمه زهرا(س) پایه گذار نهضت فاطمی و مدافع حقیقی ولایت بود که با خطبه های ارزشمند خودش حقیقت را تبیین کرد.

«کریمی قدوسی»  اسلام منهای ولایت را اسلام اموی دانست و افزود: امام(ره) به نهضت فاطمی اقتدا کرد که شهدا به این نهضت ارزشمند لبیک گفتند.

وی افزود:در این انقلاب اسلامی نیز بعد از پیروزی انقلاب تئوری انقلاب منهای روحانیت و اسلام منهای روحانیت مطرح شد که تکرار تاریخ صدر اسلام است که به مصداق اسلام آمریکایی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت بصیر ایران اسلامی فرصت رشد تفکر اسلام منهای روحانیت را ندادید، گفت: امام و رهبری با وجود این جوانان تنها نبوند و نیستند.

وی صبر و بصیرت علوی را دیگر مدال ارزشمند پیشگامان عرصه شهدا و ایثارگران دانست و گفت: «این عمار؟» رهبری را همه باید در شرایط کنونی لبیک بگوییم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام(ره) آن هم در اوج غرور و اقتدار ملی گفت: عده ای گمان می کردند که عده ای با تاثیرات منفی امام (ره) را مجبور به پذیرش این قطعنامه و آتش بس کردند.

«کریمی قدوسی»  با اشاره به تقاضای دولت برای حذف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی ارتقای توان دفاعی گفت: آزمایش سخت دوران حسنی و صفات کربلایی و عاشورایی هم از سوی شهدا با فرهنگ ناب پایداری  و استقامت گذشت که همه اینها تکرار تاریخ است.

وی با اشاره به تحریم همه جانبه در داستان عاشورا گفت: راه غلبه با چنین شرایطی جز شهادت طلبی نبوده است که حسين(ع) بهترین راه را برگزید که دنیای ما را در جنگ هشت ساله محاصره کرد، صدام برای ایران اسلامی یک خوراک شش ماهه بود اما صدام نماینده بلوك شرق و غرب و ابهت های جهانی بود، حتی رد پای ائتلاف های عربی ضد انقلاب هم دیده می شد.

وی با اشاره به تکرار تاریخ گفت: تکرار تاریخ صدر اسلام با دو نماد هویدا شد که یکی فتنه 88 و دیگری مسئله برجام است.

وی با اشاره به طراحی برجام و فتنه 88 برای براندازی نظام اسلامی گفت: ضمن طراحی این طرح همیشه نوسازی شد به طوری که تاکتیک ها تغییر می کرد، اما هم چنان ثبات استراژي را شاهد بودیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی فتنه 88 را به تعبیر مقام معظم رهبری، کودتای شکست خورده رنگین است، گفت: امام شناسی و دشمن ستیزی به عنوان دستاورد های عالی توام با بصیرت فتنه 88 را نقش بر آب کرد که از سوی رهبری مدال شجاعت به بصیرت مردمی اعطا شد.

«کریمی قدوسی» با بیان اینکه در فتنه 88 به بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی مردم سالاری دینی اتهام تقلب زدند، گفت: این تهمت و خدعه و فریب و ادعای تقلب با بصیرت مردم توام با ولایت مداری در هم شکست.

وی با بیان اینکه «برجام» در یک روی سکه پیروی از ولایت برای مذاکره بود، تصریح کرد: چرا که باید حربه تحریم از دست دشمن خارج می شد، اما مذاکره با آمریکا از سوی امام(ره) خطری جدی بود که با کوچکترین  غفلت، نابودی را در پی داشت و باید مذاکره در یک چارچوب و خط قرمز  توام با منطق انقلابی جلو می رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برجام ما خیلی پوئن دادیم، اما دشمن قدمی وفاداری خود را نشان نداده است، افزود: گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر نقش برجام در سفر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق جسارت است.

امام جمعه اسفراین و رییس شورای سیاست گذاری کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای اسفراین در این نشست گفت: بهترین و اشرف ترین مرگ ها، شهادت است.

«حجت الاسلام «محمدیان» افزود: ما از درک فرهنگ غنی و قوی ایثار و شهادت ناتوان هستیم چرا که شهادت بهترین بازگشت به سوی خداست.

وی با بیان اینکه حق نداریم، نه در گفتار نه در پندار شهدا را مردگان بدانیم گفت: شهدا زندگان هستند و نزد خدا روزی میخوردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها