خبرهای داغ:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز گفت: ساخت ۲۰۰۰ متر مربع از متراژ ۲۲۱ هزار مترمربع صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف که بزرگترین طرح مذهبی جهان اسلام است به خوزستان واگذار شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۴۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

عزیزاله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور توسعه، بازسازی و مرمت حرم‌های مقدس و شریف اهل بیت(ع) در نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا  و زینبیه پروژه‌هایی تدارک دیده است.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها به مرحله اتمام رسیده مانند ایوان طلای امام علی(ع) و تعدادی از پروژه‌ها مانند صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و مرمت گنبد مطهر امام علی (ع) با 10 هزار خشت طلا که توسط مهندسان و هنرمندان خوزستانی در دست اقدام است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز بیان کرد: هر خشت طلای گنبد مطهر 500 هزار تومان برآورد شده ‌که با استقبال خوب مردم کلانشهر اهواز به ویژه کارکنان سازمان آب و برق خوزستان برای اهدا به ستاد مواجه شده است.

زارعی با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین طرح مذهبی جهان گفت: صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با متراژ 221 هزار متر مربع در 5 طبقه بزرگ‌ترین طرح مذهبی جهان اسلام است که 2000 متر مربع از این صحن به استان خوزستان واگذار شده ‌و هزینه هر متر مربع 3 میلیون تومان برآورد شده ‌که جمعاً 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: علاوه بر پروژه صحن حضرت زهرا (س) پروژه بازسازی، مرمت و توسعه بارگاه حضرت زینب (س) نیز در دست اقدام است که تمامی کارهای بارگاه حضرت زینب(س) به استان خوزستان محول شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز تصریح کرد: اصلی‌ترین پروژه‌های در دست اقدام نوسازی و بازسازی گنبد مطهرحضرت امام علی(ع) است که تاکنون تعدادی از خشت های بازسازی شده توسط مهندسان خوزستانی نصب شده است.

وی درباره‌ی مقدار آورده نقدی و طلاجات مردمی در سال 1394 عنوان کرد : در سال 94 مقدار آورده نقدی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهوازامیلیارد و 280 میلیون تومان و مقدار طلاجات 1148 گرم به ارزش 1 میلیارد و 250میلیون تومان بوده است و این وجوهات در مرمت و بازسازی گنبد مطهر امام علی (ع)، در صحن حضرت فاطمه زهرا (س)؛ بارگاه حضرت زینب (س)، درب‌های حرمین عسکرین (ع) و سایر حرم‌های مطهر (ع)هزینه شده است.

زارعی در پاسخ به تعداد اسناد افتخار اهدا شده در سال 1394 گفت: در سال 94 تعداد 827 سند افتخار به متبرعین اهوازی تقدیم شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز در پایان با اشاره به بودجه لازم جهت بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز در سال 1395 خاطرنشان شد: مبلغ 13میلیارد ریال برای سال 95 جهت ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز مشخص شده که یقیناً با عنایات اهلبیت و حمایت‌های مالی مردم کلانشهر اهواز بیش از مبلغ مورد نظر توسط مردم تامین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها