خبرهای داغ:
با حضور دانشجویان بسیجی از دانشگاه های کشور؛
سومین دوره تربیتی- تشکیلاتی شهید چمران روز جمعه در آئینی با حضور دانشجویان بسیجی از دانشگاه های کشور در قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۱۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
دوره تربیتی -تشکیلاتی شهید چمران در قم آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، معاون تربیتی سازمان بسیج دانشجویی در حاشیه این آئین با بیان اینکه دوره امسال برای سومین سال متوالی در حال برگزاری است، افزود: با توجه به فرمایش ها و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت انسان ها هم طراز با انقلاب اسلامی به منظور پاسخگویی به مسائل گوناگون اجتماعی سیاسی و همچنین تحقق آرمان های نظام، اجرای این دوره در دستور کار حوزه تربیتی بسیج دانشجویی قرار گرفته است. 

حجت الاسلام مرتضی حسن پور با تاکید بر اینکه رسالت و هدف اصلی این دوره کادرسازی برای آینده انقلاب و تربیت نخبگانی برای بر طرف کردن مشکلات کشور است، افزود: این دوره در 4 عرصه محتوایی از جمله مباحث معرفتی برگرفته از تفکرها و کتاب های شهید مطهری، مباحث تشکیلاتی و بصیرتی و همچنین اخلاقی و معنوی هدف گذاری و تعریف شده است. 

حسن پور با بیان اینکه در موضوع های تشکیلاتی کتاب ها و منابعی از سوی بسیج دانشجویی طراحی و تولید شده است، خاطر نشان کرد: در بحث های بصیرتی نیز از استادان و شخصیت های برجسته ای همچون حجت الاسلام طائب و صفار هرندی، آیت الله صدیقی و آیت الله صفایی بوشهری برای تحلیل مسائل سیاسی روز کشور و جهان دعوت به عمل آمده است. 

وی افزود: دیدار با علما و مراجع شهر قم از جمله آیت الله نوری همدانی از جمله برنامه های است، که در طول برگزاری این دوره در قالب مجموع مباحث بصیرتی انجام می گیرد. 

معاون بسیج دانشجویی همچنین یادآور شد: به منظور تبیین مطالب اخلاقی، معنوی و تربیتی و همچنین تبدیل دانشجویان و استادان نخبه و برجسته به انسان های اثر گذار در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل تحصیل و تدریس خود برنامه های خاصی طراحی شده است. 

وی همچنین تعداد دانشجویان برادر و خواهر شرکت کننده در این طرح را به ترتیب 450 و 350 نفر ذکر کرد، و افزود: پس از برگزاری سطح 1 و 2 برادران تا هشتم مرداد ماه، سطوح 1 و 2 خواهران نیز تا 18 مرداد ماه انجام خواهد شد، و دانش پژوهان ادامه این دوره ها را در 2 مقطع زمانی آذر ماه و بهمن ماه در مراکز استان های تابعه خود خواهند گذراند، و پس از شرکت در آزمون به آنها گواهی و مدرک اعطا خواهد شد. 

وی همچنین با بیان این دوره از کمیته های مختلفی از جمله فرهنگی، روابط عمومی، نیروی انسانی و پشتیبانی و کمیته ارزیابی تشکیل شده است، اضافه کرد: بیشتر دانش پژوهان شرکت کننده در سطح یک از مقطع کارشناسی و سطح 2 نیز از مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند. 

همچنین در این مراسم مسئولان کمیته های 5 گانه این دوره تربیتی به صورت جداگانه به تشریح برنامه های خود پرداختند. 
ارسال نظرات