مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بازدید از بقعه جرجیس نبی شاهرود بر تسریع در تهیه طرح جامع این بقعه تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۶۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در بازدید از دورترین بقعه استان سمنان در منطقه خارتوران بیارجمند شاهرود اظهار کرد: طرح جامع نقشه راه عملیات عمرانی هر بقعه است و باید قبل از اجرای هرگونه عملیات عمرانی در بقعه نسبت به تهیه طرح جامع اقدام شود.

وی افزود: در تهیه طرح جامع باید دقت کافی صورت گرفته و طرح و نقشه‌ای که به معنای حقیقی کلمه جامع است تهیه شود و در آن نیازهای حداقل صد سال آینده بقعه دیده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بقعه جرجیس نبی دارای ظرفیت گردشگری مذهبی بوده و با توجه به اقبال کنونی مردم منطقه به این بقعه، پس از تهیه و اجرای طرح جامع نقش بسزایی در رونق گردشگری مذهبی در منطقه ایفا خواهد کرد.

وی ایجاد امکانات رفاهی موردنیاز زائران را یکی از اولویت‌های بقعه عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور زائرانی از نقاط مختلف استان و استان‌های هم‌جوار، باید تلاش شود خدمات رفاهی مطلوبی به مراجعین ارائه شود.

بقعه جرجیس نبی در 2 کیلومتری روستای نهر از توابع دهستان خارتوران شهر بیارجمند و در شهرستان شاهرود واقع است.

این بقعه در فاصله‌ای حدود 1400 متر از دامنه کوه در ارتفاعات قرار دارد و جهت رفاه حال زائران در سنوات گذشته سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حسینیه‌ای در دامنه کوه احداث شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها