امام جمعه دهلران گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم که در خصوص اقدامات برجام به ملت پاسخگو باشد و در برابر آمریکا و طرفهای مذاکره نیز ایستادگی لازم را داشته باشد و مطالبه‌گری کند.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۱۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از نسیم دهلران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی در خطبه های امروز (1 مردادماه) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا, 5 مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور را گرامی داشت و اظهار کرد: برای نمازجمعه همین بس که یک سوره بنام جمعه نازل شده است.

وی ضمن تفسیر سوره مبارکه جمعه، افزود: اقامه نمازجمعه از برکات نظام مقدس انقلاب اسلامی است و در روایات هم آمده است که هرکس عمدا سه بار به نمازجمعه نیاید منافق است و خداوند بر قلب او مهر می زند.

امام جمعه دهلران ادامه داد: نمازجمعه از شئونات حکومت اسلامی است و باید در این روز تاریخی یاد امام راحل و شهدای محراب را گرامی بداریم و از زحمات ائمه معزز جمعه سابق دهلران, نمازگذاران جمعه و ستادهای نمازجمعه هم تقدیر نماییم.

وی گفت: نمازجمعه شبکه گسترده دینی و اسلامی است که امام جمعه ضمن تذکر به تقوا, در بصیرت افزایی و روشنگری نقش بسزایی دارد و با تذکرات خیرخواهانه مطالبات و مشکلات را به گوش مسئولان می رساند.

خطیب جمعه دهلران با اشاره به اینکه سنگر نمازجمعه در دفاع مقدس سهم بزرگی داشت و پشتیبان جنگ بود، اضافه کرد: از مردم مؤمن, ولایتمدار و شهیدپرور دهلران هم باید بصورت ویژه تقدیر و یاد کرد که در همان سال های اولیه بعد از جنگ تحمیلی و بازسازی درخواست امام جمعه و اقامه نمازجمعه کردند.

وی تصریح کرد: در اهمیت نمازجمعه در قرآن و در روایات وارد شده از پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) بسیار سفارش شده است که این نشان از جایگاه والای این فریضه در دین اسلام دارد.

حجت الاسلام موسوی به سفر استاندار ایلام به شهرستان دهلران پرداخت و ضمن تقدیر از حضور ایشان، اظهار داشت: امیدواریم که برکات حضور استاندار در این شهرستان در کمترین زمان محقق شود.

وی گفت: استاندار ایلام در خصوص موضوعات و پروژه‌های مهم شهرستان از جمله مرز چیلات, پتروشیمی دهلران, سدمیمه و تسطیح اراضی وعده‌های خوبی دادند که لازم با پیگیری بیشتر مسئولان شهرستانی سرانجام این پروژه ها به وضعیت مطلوبی برسد.

امام جمعه دهلران ضمن دعوت از استاندار جهت حضور در بین مردم و دیدار مردمی در نمازجمعه، ادامه داد: استاندار محترم قول هایی درخصوص پتروشیمی, ان جی ال 3100 , موضوع آب روستایی, آب کشاورزی که قابل گلایه است و مردم هم ناراضی هستند و... را دادند و ضمن تشکر از ایشان و مسئولان, خواستار تسریع در به ثمر رساندن این پروژه را داریم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید داریوش رضایی نژاد در اول مرداد تصریح کرد: شهادت این دانشمندان قطعاً ضایعه‌ای برای کشور است که البته این ترورها نشان از خوی زشت دشمنان این نظام است.

وی در ادامه انتخاب دکتر عادل آذر که با رای قاطع نمایندگان مجلس به عنوان رئیس دیوان محاسبات تبریک گفت و افزود: ایشان از فرزندان این دیار هستند که با افتخار با رای قاطع 200 نفر از نمایندگان مجلس به جایگاه بسیار مهمی در کشور دست یافتند که به ایشان و همه مردم غیور دهلران تبریک عرض می کنیم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: وی نشان دادند که فرزندان این مرز و بوم لیاقت پست های حساس اجرایی کشور را دارند و ما هم ضمن آرزوی توفیق برای ایشان؛ ضمن دعوت به شهرستان دهلران و حضور در بین مردم, از ایشان می خواهیم که به فکر دهلران هم باشند و از ظرفیت و جایگاه خود برای پیشرفت منتظقه استفاده کند.

خطیب جمعه دهلران با انتقاد از برخی آداب و رسوم مراسمات در شهرستان تصریح کرد: اقداماتی همچون تیراندازی در مراسم‌های شادی و عزا هیچ توجیهی ندارد و باید شورای فرهنگ عمومی شهرستان, ستاد احیاء امر به معروف و نیروهای انتظامی و دادگستری با آن مقابله کنند.

وی با تشکر از اقدامات خوب اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان در آموزش رشته‌های مورد نیاز از مسئولان خواست نسبت به مشکلات احتمالی گرمای طاقت فرسای روزهای اخیر آمادگی داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به عهدشکنی‌ها، مصوبات مجلس و گفتارهای مسئولان کشور آمریکا در خصوص برجام، اظهار داشت: همه این موارد بدعهدی آمریکا و طرفهای مذاکره کننده را تداعی می‌کند.

وی گفت: چرا باید بعد از یک سال از گذشت برجام مسئولان دیپلماسی و افراد مذاکره‌کننده کشورمان بگویند که ما انتظار داریم آمریکا به تعهداتش پایبند باشد، این نشان از همان تحقق پیش‌بینی رهبری در بدعهدی آمریکایی‌ها و غیرقابل اعتمادبودن آنها دارد.

امام جمعه دهلران افزود: در قضیه برجام همان گونه که شاهد بودیم بیشتر اقدامات از جمله تنزل انرژی هسته‌ای را ما انجام دادیم ولی هنوز هیچ اقدام درخور توجهی را از طرف مقابل شاهد نبودیم به طوری که رهبر انقلاب آن را خسارت محض بیان می‌کند.

وی بیان کرد: برجام یک معاهده بین‌المللی است و باید طرفهای مقابل به مفاد آن پایبند باشد و دلیلی ندارد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا آن را توافقی بین ایران و رئیس جمهور کنونی آمریکا بدانند و بگویند که تعهدی در قبال آن ندارند.

خطیب جمعه دهلران ادامه داد: از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم که در مقابل این اقدامات به ملت پاسخگو باشد و در برابر آمریکا و طرفهای مذاکره نیز ایستادگی لازم را داشته باشد و مطالبه‌گری کند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز نمایندگان مجلس وظیفه دارند که موضوع برجام و عدم پایبندی طرفهای مقابل را در دستور کار قرار دهند و در برابر آن حساسیت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی به کودتای نافرجام ترکیه اشاره کرد و تصریح کرد: کودتای ترکیه قطعاً از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت شده است.

وی افزود: این کودتا دارای درسها و عبرتهایی است که دولتمردان ترکیه به آن توجه داشته باشند که از جمله عبرتهای آن هم پیمانی ترکیه با رژیم صهیونیستی و اقدام متقابل آنها در طراحی کودتا تنها پس از چند روز بود.

خطیب جمعه دهلران گفت: درسی که رئیس جمهور ترکیه در این کودتا باید گرفته باشد این است که اگر مردم نبودند کودتا به سرانجام می‌رسید پس لازم است که همیشه به مردم توجه داشته باشد و بداند که دشمنان در پی تضعیف اسلام و کشورهای مسلمان هستند.

ارسال نظرات