حجت الاسلام غفوری: ترکیه و بویژه اردوغان بجای آنکه مجری سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه باشد برای تقویت توان داخلی کشور خود تلاش کند و دست از حمایت داعش بردارد.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۰۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه، کودتا ناموفق صورت گرفته در ترکیه را یادآور شد و تصریح کرد: تحلیل های مختلفی برای این اتفاق ارائه شده است؛ مخالفان اردوغان این کودتا را ساخته خود اردوغان برای محبوبیت بیشتر می دانند و موافقان اردوغان این واقع را توطئه علیه ترکیه می دانند.

«حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری» با بیان اینکه مطلب که شاید اردوغان توانست جلوی این کودتا را بگیرد اما تزلزل و هرج و مرجی که بعد از این اتفاق در ترکیه شکل خواهد گرفت، اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: ترکیه و بویژه اردوغان باید از این اتفاق درس بگیرد و بجای آنکه مجری سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه باشد برای تقویت توان داخلی کشور خود تلاش کند و دست از حمایت داعش بردارد.

خطیب جمعه تفت، 5 مرداد، سالروز عملیات مرصاد در سال 67 را یادآور شد و گفت: دشمنان ملت ایران، استکبار جهانی و همه کشورهایی که به نوعی از انقلاب اسلامی ایران می ترسیدند با همه توان به ایران مظلوم حمله کردند تا انقلاب را شکست دهند.

وی در تشریح عملیات مرصاد نیز اذعان داشت: منافقین در طول تاریخ اسلام، ضربات بی شماری را به پیکر جامعه اسلامی زده اند؛ در زمان جنگ هم همین منافقان که به دامن صدام پناه برده بودند توسط آن ملعون مسلح شدند به ایران حمله کردند اما با رشادت های شهید صیاد شیرازی جلوی آن ها گرفته شد و به یاری خدا شکست خوردند.

وی با اشاره با آیه« اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» اضافه کرد: این وعده حقیقی خداوند است اگر دین خدا را یاری کردیم قطعا خدا ما را یاری خواهد کرد همانطور که در طول 8 سال دفاع مقدس به مراتب این موضوع را دیدیم و امروز نیز وظیفه داریم با یاری این انقلاب و رهبر آن برای دین خدا تلاش کنیم.

امام جمعه تفت در بخش دیگری از سخنان خود با هفته ملی مهارت که از 31 تیر الی 6 مرداد نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: امکانات آموزش فنون مشاغل مختلف در کشور فراهم است و این امکانات فرصت بی نظیری برای مردم بویژه جوانان است تا حرفه و فن خاص را بیاموزند و مستقیم وارد بازار کار شود.

حجت الاسلام غفوری با تشکر از اقدامات مرکز فنی حرفه ای تفت، گفت: این مرکز امسال نیز برنامه و کلاس های مناسبی را در دست اجرا دارد که امیدواریم با استقبال خوب مردم مواجه شود.

امام جمعه تفت بخش دیگری از سخنان خود را به آثار و برکات برگزاری نماز جمعه و شرکت در آن اختصاص گفت: حضور در نمازجمعه نشاط آور و شادی بخش است؛ امروز متاسفانه عده ای امروز به بهانه واهی نبودن شادی و نشاط در جامعه، برنامه ها و مراسماتی برگزار می کنند که حرام الهی است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه نظیر کنسرت و دوچرخه سواری بانوان در استان یزد، گفت: نمی توان با معصیت و کار حرام شادی و نشاط ایجاد کرد


ارسال نظرات